• BIST 10891.42
  • Ankara 19 °C
  • Antalya 30 °C

Ulusoy: KDV için söz verdi

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy: "Acentelere KDV'nin yüzde 8 olması benim boynumun borcudur. Bana güvenin sözümde dururum" dedi.

Özkan Altıntaş - Bora Özgen / Türkiye Turizm

İSTANBUL- Beyoğlu Belediyesi ve TURSAB’in işbirliğinde düzenlenen turizm değerlendirme toplantısında TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy
”KDV meselis için devlet karar almıştır.Maliye bakanımız üst düzey yöneticileri gönderdi. Aynı taplantıyı Ankara’da toplantı yaptık. Öyle demedi dese de kendi meselemizdir. Seyahat acentelerinin hakkı olan KDV için yaptığımız çalışmalar devlet katında dinlendi. Bana güvenin seyahat acenetelerinin lehine bu maddenin düzeltilmesi, yüzde 8 olması benim boynumun borcudur”dedi.

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Günnur Özalp, Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, İl Kültür ve Turizm Müdürü Doç.Dr. Ahmet Emre Bilgili

YÜKSEK KATILIM OLDU

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan ile TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un işbirliğinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenlenen “İstanbul’un incisi Beyoğlu” konulu toplantıya İstanbul Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürü Doç.Dr.Ahmet Emre Bilgili, TUROB Başkan Yardımcısı Osman Öztürk, TYD Başkan Yardımcısı Mustafa Göçer, İstanbul Rehberler Odası Başkanı Şerif Yenen katıldı. Ayrıca TÜRSAB istanbul’da ki Asya BYK Başkane Nezih Üçkardeşler, Boğaziçi BYK Başkanı Nejat Karagöz, Avrupa BYK Başkanı Mustafa Özdoğan, Hey Travel Trends Genel Müdürü Özgü Alnıtemiz, CEO'su Necati Çalışkan, Jolly Tour Onursal Başkanı Sinan Vardar ile çok sayıda acente toplantıda yer aldı.

İNTERNET SAYFALARINA İNANMAYIN

Toplantının açış konuşmasını yapan Başaran Ulusoy, “Genel Kuruldan bu yana güveninize layık olmaya çalışıyorum. İnternet sayfalarında çıkan yazılara inanmayacağınızı biliyorum. Bizi birbirimize düşürmeye gayret ediyorlar. Olmayan pişmemiş yemekleri masaya sürmenin gereği yok. Bu camianın kaşınmaya değil okşanmaya ihtiyacı var” şeklinde yaptığı konuşmada şunları söyledi.

EMİN ÇAKMAK’IN 40 FIRIN EKMEK YEMESİ LAZIM

Hello Turizm’in sahibi Emin Çakmak’ın “TÜRSAB yönetimi istifa etmelidir” şeklindeki sözlerini eleştiren Başaran Ulusoy, “Emin Çakmak, sen kim oluyorsun da benim istifamı istiyorsun. Bunun için daha 40 fırın ekmek yemen lazım” dedi.

EVVELA BASIN MENSUPLARI DÜZELSİNLER

Başaran Ulusoy, konuşmsında 15 Mart 2006 tarihinde turizm zirvesini yaptıranın kendisi olduğunu belirterek, bir çok başarıya imza attığını söyledi. Ulusoy insanın bazı hatalar yapabileceğini belirterek, “Uygulamaya gelince, hangi uygulamayı hepimiz doğru yapıyoruz. Hangi basın mensubu doğru yazıyor. Evvela onlar düzelsinler. Sonra biz düzeliriz.  Fatura kesilmiyor deniliyor. Antalya’da bir acente 223 tane fatura kesmiş. Bizim bunları devlet katına anlatmamız lazım. Biz anlatmak zorundayız. Ben hakkımı isterim. İsteğim yüzde 8 dir. Ben meselelerimi çözmek ve devlette halletmek için buradayım. Biz devletle anlaşarak çözmek için buradayız. Ankara, İzmir de toplantılarını yapacağım, sonra devletle oturup hakkım olanı alacağım. Sözüme inanıyor musunuz?”

ÜÇÜNCÜ GEMİYİ DE ALACAĞIM

Başaran Ulusoy, hep sözünde durduğunu ve genel kurulda söz verdiğini belirterek acentelere TÜRSAB’ın gemicilik şirketinden para kazandırdığını anlattı. Ulusoy şöyle devam etti:

“Gemilerden 178 acente para kazanıyor. Bizim gemilere verdiğimiz para 100 milyar lira demiştim. Şimdi acenteler gemilerden para kazanıyorlar. Ben ürünü çoğaltmak zorundayım. Türkiye’nin önsözünün yazıldığı yer Çanakkale’idr Oraya sefer yapıyoruz. İkinci gemi İstanbul_Bodrum çalışacak. Üçüncüsünü alırsak Akdeniz’e inecek.”

BEN HER BAKANLA ANLAŞIRIM

Başaran Ulusoy bakanlarla arasının bozuk olduğu iddialarına ise şöyle cevap verdi: ”Eski bakanla da, gelecek olanla da anlaşırım Bu camianın menfaatine olmazsa anlaşamam. Moskovo’ya bakanla neden gitmedin diyorlar. Bakan yurt dışına gitti beni Pamukkale’ye gönderdi. Pamukkale’nin işletmesine talip olduk. Şimdi Mersin’de beraber olup inanç turizmi için çalışıyoruz.

İSTANBUL 2010 KURULUNDAYIZ YAZMIYORLAR

İstanbul sanayi kentinden kurtulup geleceğini turizme bağlayan şehir olmalıdır. Yazan arkadaşlarımız fırsat vermedi anlatalım. Bizi 2010 Avrupa Başkenti kuruluna koydular. Hakkımızda yazı yazan arkadaşlarımız bunu niye yazmıyorlar? Biz ne söz verdiysek onu yıaptık. Pamukkale’nin işletmesine talip olduk.

BÜYÜK GAZETELERLE DERGİMİZİ DAĞITACAĞIZ

İstanbul sanayi kentinden geleceğini turizme bağlayan bir şehir olmalıdır. Yazan armadaşlarımıza ırsat vermedi ve 2010’ kuruluna koydu. Yazan arkadaşlarımız bunu niye yazmıyorlar. Ne söz verdiysek onu yaptık. Pamukkalenin işletmesine talip olduk. TÜRSAB dergisi ile bölgeleri tanıtıyoruz. Dergimizi üç önemli gazeteden birinde 16 sayfalık ek olarak vereceğiz. Bölgeleri, kendimizi anlatacağız.”

İSTANBUL’U YARATMAK İÇİN BURADAYIZ

Başaran Ulusoy düzenlenen toplantının ana temasının Değişen Beyoğlu olduğunu belirterek sözlerini şöyle tamamladı:
”1965’lerde 70’lerde gezdiğimiz Beyoğlu’nu tekrar canlandırıp hayata geçirmek, eğlencesi binalarıyla yaşayan İstanbul’u yaratmak için buradayız.  İstanbul 1960’larda sanayi şehri olmuştur. Keşke seçimini turizm şehri olarak yapsaydı. Turizm dünyaya açılan bir penceredir. Taksim Talimhane’de oteller bölgesi araçlara kapatıldı. Artık Talimhane de alıştığımız rahatlığı bulamayız. Ama Beyoğlu Belediyesi’nin seyahat acentelerinin arabalarına bir kolaylık yapacak mı diye düşünüyoruz.”

BİLGİLİ: İSTANBUL'DA BİRLİK BAŞARI GETİRİYOR

Daha sonra söz alan İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürü Doç.Dr Ahmet Emre Bilgili, İstanbul’da turizmcilerin bir aile olduklarını ve İstanbul turizmini yönetenler hep bir arada olduklarını belirterek “ İstanbul’un turizmi bu nedenle iyi yoldadır” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:
”Yerel yönetimleri belediyeleri turizmin içine katmazsak mutlak anlamda başarı yakalamak imkanı yoktur. Bunun en biyük örneği Beyğlu’dur. Beyaz Zambak projesi ile bakanlık denetimi dışında hareket edilerek bütün restoranlarda hijyenik hizmet zorunlu kılındı. Talimhaneyi hepimiz biliyoruz. Bu bir değer yaratma olayıdır. Talimhane bir cazibe merkezi haline geldi. Oteller, müşteriler, turizm camiası bundan memnundur. Bunun arkasında de bir yerel yönetim vardır. Sirkeci’de talimhaneye benzer koşullar yaşıyor. Orası da bir değer kazansın istedik. Beyoğlu belediyesini bir model olarak alalım ve projelerini izlesinler. Yerel yönetimleri turizm faaliyetleri içine katsınlar.İstanbul dünya turizminin komuta merkezlerinden biri olursa işte size dünya ile yarışta başarı.”

TAŞBAŞI: HÜKÜMET TURİZMCİLERE DEĞER VERİYOR

İstanbul Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, konuşmasına Başaran Ulusoy’u överek başlayacağını belirttikten sonra şunları söyledi: “Bunlar çıktılar karşılıklı birbirlerini övüyorlar demeyin. Son 5 yılda Türk turizmini gazetelerin birinci sayısında ve görsel basında çıkarandır. Geleceğin turizm olduğunu her ortamda söylemiş ve son hükümetin başbakanına anlatmayı başarmıştır. Tek kanunla kurulmuş kuruluşun temsilcisi olarak yanında olup bütün seyahatlere eşlik etmiştir. Bu önemli bir gelişmedir. Hükümetin başındaki kişinin turizmcileri verdiği değerdir. Bu fırsat önemlidir. Bunu iyi değerlenmdirmeliyiz. İstanbul’da tüm kurumların iyi bir birlikteliği var.”

TURİSTE SON KURUŞUNA KADAR HARCATMALIYIZ

Vali Yardımcısı Taşbaşı sözlerini şöyle sürdürdü: “İstanbul’u 6.5 milyon insan ziyaret etti. İstanbul iyi bir yerdedir. Ben turizmi gelirleri açısından önemserim.İstanbul’a daha çok turist ve daha çok para harcayan turist gelmelidir. Kredi kartlarının son kuruşuna kadar harcatabilmeliyiz. Bunu nasıl yapacağız? Bunu da İstanbul’da vereceğimiz kaliteli hizmetle sağlayacağız. Gelenlerin alışkanlıklarını sağlayacak bir altyapıyı vermemiz gerekmektedir. İstanbul’un en önemli gece mekanı Beyoğlu’dur. Gelen turist eğlenmeye gezmeye ve alışverişe Beyoğlu’na gelir. Beyoğlu belediyesinin turistleri iyi yönlendirmek ve iyi bir altyapı oluşturmak için hazırladığı haritayı çok önemli buluyorum. Bu haritanın bitmeden önce sizlerle tartışılmasını iyi bir giriyim olarak değerlendiriyorum.”

DEMİRCAN: TURİZMCİLER ŞEHİRLERİ YÖNETMELİ

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, sözlerine Başaran Ulusoy’u överek  ”Başkanım diyorum. Çünkü bildim bileli başkanımz. Siyasi çalışmalara başladığımızda beni yönlendirdi destek verdi. TÜRSAB ın yönetim ve komisyonlarında fırsat verdi” dedi.
Demircan, konuşmasına şöyle devam etti: “Eğer siyasetçilerin yerel yöneticilerin büyük bölümü turizmcilerden oluşsa inanın bu kentlerin havası değişir. Çünmü bizler turizmci olarak en iyiyi hedefliyoruz. Bir kentte otel tutmaya gittiğimizde otele sahibine ve çevresine bakıyoruz. Bir otel 5 yıldız çevresi 1 yıldız ise topla 6 ikiye böl 3 yıldızdır. Çevrenin iyi olması otelin yıldızına artı değerdir. Yoksa artı değeri oraya getirmek mümkün değildir. Otelci acenteci yetmiyor. Aynı mantıkla bakan yerel yönetim olmalı bir bütün oluşsun.

İMALATÇILARA DEĞİŞİMİ GÖSTERMEK LAZIM

Şehrin merkezindeki yeri en değerli şekilde kullanmalısınız. Beyoğlu’nda kültür ve turizm yapıyor olmanız lazım Sanayi sokmamanız lazım.
İmalatçıların olması bir talihsizliktir. İstanbul bir değerse bu güzelliğin ifade edildiği mekanlar olmalıdır. Tarihi mirası ortadan çıkarırsanız Beyoğlu adına bir şey kalmaz. Buraları turizm merkezi yapmalıyız. İmalatçıya çıkın derken yerine gelecek adamı yönlendirmeniz gerekir. Yerine doğru adam gelmezse sıkıntıyı çözemezsiniz.
Binaların güzelleştirmelerini yaptık. Esnafı ve bina sahiplerini son iki yıldır sistematek toplantıya çağırıp ne yaparlarsa para kazanacaklarını anlatıyoruz. İnsanların bakış açısı ve vizyona ihtiyacı vardır.  Bir butuk otel veya restoran açsam daha fazla kazanırım diyemiyor. Talimhane’deki yedek parçacıların hepsi otelci oldu.İnsanların işlerini bırakıp bir yere gitmelerine gerek yok dönüşüp gelişerek halledilmelidir.

2010’UN GERÇEK HEDEFİ YAŞANABİLİR MEKANLAR

İstanbul kültür başkenti denildiğinde üç unsur ortaya çıkar. Kentlerin fiziki mekanlarının rehabilitasyonu, köklü iyi mekanların adam edilmesi, kültür ve sanat adamlarını kullanarak bu kentte yaşayan insanların yer değişimi yapmadan bulundukları mekanda kendilerini değiştirerek yaşanabilir mekanlar kurmalarıdır. 2010 un gerçek hedefi budur

Yerel  yönetim, turizmciler, otelciler, kültür sermayesini yöneten sanatçılar elele çalışıyor olmalılar. Biz de sizin bir ürününüz. Beyoğlu iyi ise daha çok insan getirirsiniz. Bir gece konaklayacaksa iki gece konaklar. Turistler Paris’e şehir konseptini yaşamak için gidiyorlar. Beyoğlu şehir kültürü ise bunu gelen insanlara tattırmalıyız. Dünyada Beyoğlu, istanbul varken hayran olduğumuz büyük kentler yoktu. Bu kadar tarihi korumuyorlardı. Bizim kentimiz bütün medeiyetlere kucak açmıştır.”

TURİZMCİ İNSAN ODAKLI BAKAR

Turiste insan odaklı bakmak gerektiğini söyleyen Başkan demirzan, şöyle devam etti: ”Kişi mutlu mu? Kişi mutlu değilse toplumda mutluluğu yakalamak mümkün olmuyor. Siz gelen müşterinizi mutlu etmek için kişi odaklı bakıyorsunuz. İyi ki hayata turizmci olarak başlamıyım. Bu mesten çok şey öğrendim. Önemli olan vizyondur. Aynı lisanı konuşanlar değil aynı duyguyu bölüşenler anlaşır.  Bu amaçla Beyoğlun’da iyi şeyled yapıyoruz.”
Daha sonra Beyoğlu ile ilgili birisi Sinan Çetin tarafından hazırlanan üçer dakikalık tanıtım filmleri gösteren Başkan Demircan şunları söyledi:
“Beyoğlu’nda neler yapıyoruz, sorusuna cevap verecek olan tanıtım filmlri ile çalışmalarımızı ve Beyoğlu’nu tanıtıyoruz. İstanbul’un incisi Beyoğlu’nu tanıtmak için çalışıyoruz. Amacımız asla birşeyler tanıtmak değil. Önemli olan paylaşarak doğru şeyler yapmaktır. Dünya farklı kolektif akılla yönetiliyor. Biz akıllı insanların düşüncelerini toplayarak kolektif aklı toplayarak belediyecilikte başarılı olabileceğimizi biliyoruz. Eğer Beyoğlu değişiyorsa 3500 bina 70 trilyonun üzerinde para harcanarak iyileştirilyor. Bunu kimseyi zorlamadan yapıyoruz. İnsanların yatırımını Beyoğlu’na toplayarak değerini artırıyoruz. Beyoğılu Belediyesi olarak Kefken Kampı’nı dünya çocuklarına açtık. Eğer bir ülke kampla öğrenci göndereceklerse adres Beyoğlu’dur 50 dönüm arazide 5 bin çocuk ağırlayan ücretsiz bir gençlik kampı ile dünya çocuklarına bile hizmet veriyoruz.”

GENELEV SORUSU GÜLDÜRDÜ VE TERLETTİ

Daha sonra Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan ile TÜRSAB başkanı Başaran Ulusoy, toplantıya katılanların sorularını cevaplandırdalır. Ancak bir bayan konuğun Yüksekkaldırım’dan inerken surların dibinden inen sokak diye ıkına sıkıla ‘genelev’in kalkması için bir çaba gösterecek misiniz, sorusu, soranı da sorulanı da terletti. Soruyu anlayınca Demircan ve Ulusoy salondakilerle birlikte güldükten sonra “Bu beni aşar. Başka bir toplantıya bırakalım”diyerek geçiştirmek zorunda kaldı.

Avrupa BYK Başkanı Mustafa Özdoğan, Asya BYK Başkanı Nezih Üçkardeşler ve Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan ile acente sahipleri

Hey Travel Ceosu Necati Çalışkan ve Hey Travel Genel Md Özgü Alnıtemiz

Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2005 Türkiye Turizm | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.