• BIST 9693.46
  • Ankara 17 °C
  • Antalya 19 °C

İTO Komite adayı Aydın Karacabay: İstanbul için çalışacağız

İstanbul Ticaret Odası (İTO) 16. Oteller Komitesi için Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay adaylığını açıkladı.

ÖZKAN ALTıNTAŞ- TÜRKIYE TURIZM
İSTANBUL-
Ticaret Odası (İTO) 16. Oteller Komitesi için adaylığını açıklayan Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay “Turizmin artık emanetçi değil, liyakatli kadrolarla yönetilmesi için aday olduk” dedi. Deneyimli bir kadro ile 9 Kasım’da yapılacak seçimlere hazırlandıkları belirten Karacabay, “Otellerin yurt dışındaki online rezervasyon sitelerine kaptırdıkları yüzde 15 ile 30 arasındaki payı ülkemize geri kazandırmak için projeler hazırladık. Dijital teknolojienin tüm imkanlarını İstanbul otellerine sunarak , Türkiye’nin her bölgesine örnek olmaylı planladık” şeklinde konuştu.

İSTANBUL TURİZMİNİ HER ALANDA ZİRVEYE TAŞIMALIYIZ

Cher Hotel’de düzenlediği basın toplantısında İstanbul turizmini hak ettiği noktaya çıkarmak için kongreden gastronomiye kadar her alanda komiteler kuracaklarını belirten Karacabay, “Alanında uzman isimler, bu komitelerde yer alacak. İstanbul otellerinin enerji maliyetlerinin düşürülmesinden yeşil pasaporta, kongre turizminden online rezervasyon sitelerinin aldığı yüksek paylara kadar her sorun için çözüm getireceğiz. Çünkü İstanbul turizmi her alanda bir numara olmayı hak ediyor. İstanbul turizmini zirveye çıkaracak projelerle geliyoruz” diye konuştu.

İŞLERİ OTELCİLİK OLMAYANLAR YER ALMASIN

Aydın Karacabay, otelcilerin zor dönemler yaşandığını belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:
“Benim 8 yıldır görev aldığım İTO 16. Komite’de önümüze çıkartılan engeller nedeniyle istediklerimizi bir türlü başaramadık. Bunun üzerine daha önce İTO’da yer almayan butik otellerden 5 yıldızlı otellere, hostellerden yurtların bulunduğu

güçlü bir ekip kurduk. İstanbul’da, Tuzla’dan Silivri’ye kadar tüm otelcilerle temasa geçtik. Yaşanan sıkıntıları biliyoruz. Bunları çözmek için geliyoruz. İşleri otelcilik olmayanların 16. Oteller Komitesi’nde yer almasını artık istemiyoruz. İstanbul turizmini artık turizmciler yönetecek. Komitemizde yer alacak isimlerin hepsi Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) üyesi. Buradan da hareketle ekibimizin nasıl bir yapıda olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor.”

YURTDIŞINA GİDEN PAYLARI BELLİ SEVİYEYE İNDİRECEĞİZ

Aydın Karacabay, oteller için kurulacak komitelerden biri teknoloji komitesi olacağını belirterek şunları söyledi: “Oteller online rezervasyon sitelerine yüzde 30’a varan oranlarda komisyon ödemek zorunda kalıyor. Bunun önüne geçmek için karar vericilerle birlikte online rezervasyon sitelerinin aldıkları payların belli bir seviyede tutulması için çalışacağız. “

KONGRE TURİZMİNİ 83’CÜ SIRADAN KURTARACAĞIZ

İTO”nun 16. Meslek Komitesi içinde ICVB ve TUGEV gibi önemli işlere imza atan kurumların bulunduğunu hatırlatan Aydın Karacabay, “ICVB ve TUGEV artık işlevsiz haldedir. Eskiden bu kurumlar farklı ülkelerde lobi çalışmaları yapardı. Bu kurumlar geçmişte doğru projelerle İstanbul’un kongre turizmini yönettiler ve İstanbul kongre turizminde 5’inci sıraya kadar yükseldi. İstanbul artık 83’üncü sırada. Biz 5’inci sıradayken Paris 1’inci sıradaydı. Orada da çeşitli olaylar yaşandı. Ancak Paris 1’inci sıradaki yerini kaybetmedi. İstanbul ise 83’üncü sıraya kadar geriledi. İstanbul’u yeniden kongre turizminde başa oynayan bir şehir haline getireceğiz” dedi.
Kongre ve kruvaziyer turizminin olmadığı İstanbul’da otel fiyatlarının istenilen seviyeye gelmesinin zor olduğunu anlatan Karacabay, “Bunların ne kadar önemli olduğunu gördük. İstanbul’u yeniden kongre turizminde başa oynayan bir şehir haline getirmek icin kruvaziyer, gastronomi ve kongre komitesi kurarak otellerin fiyatlarının istenilen seviyeye getirmek için çalışacağız” şeklinde konuştu.

BÜLENT ALICI : ENERJİ MALİYETLERİNİ DÜŞÜRECEĞİZ

Eser Hoteller Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Alıcı ise, şunları söyledi: “İstanbul’u çeşitli bölgelere ayıracağız. İl ve ilçe belediyeleri ile belirli dönemlerde bir araya gelerek toplantılar düzenleyip, sektörün sıkıntılarını dinleyeceğiz. Sorunlara ve eksiklere göre çalışmalar yapacağız. Otelcilerin giderlerinde en büyük kalemlerden biri enerjidir. Enerji maliyetlerinin düşmesi için Türkiye’nin farklı bir ilinde güneş enerjisi yatırımı yapılabilmesi adına girişimlerde bulunacağız. Devletin belirleyeceği bir bölgede ya 49 yıllığına bir arazi kiralamasını ya da devletin bize bir arazi tahsis etmesini isteyeceğiz. İstenilen her bölgede bunu yapabiliriz. Böylece alınan indirimden İstanbul’daki turizmcilerin eşit oranda yararlanmasını taahhüt ediyoruz. Turizmcinin yeşil pasaport alması için de çalışmalar yapacağız. Küçük otelcilerin de bundan faydalanması için 3 yılda 1,5 milyon dolar olan ihracat rakamının biraz daha aşağı çekilmesini talep edeceğiz. Sektörün en büyük ihtiyaçlarından biri de yetişmiş, kalifiye çalışan bulmak. Bu sorunu da eğitim kurumları ve yetkililerle el ele vererek çözeceğiz. İstanbul’da taşınan havalimanı sonrasında o bölgede büyük bir boşluk oluştu. Oradaki fuar alanları düşünüldüğünde, burada İTO’nun hakkı da olduğundan yola çıkarak burada bir kongre vadisi oluşturulmasına ön ayak olacağız. Ortak bir dil oluşturarak, karar vericilerin de desteğini alarak projelerimizi hayata geçireceğiz. Biz ortak dilde buluşulmasını sağlayarak, İstanbul turizmini ayağa kaldırmayı amaçlıyoruz.”

OTELLER GÜÇLÜ OLURSA, İSTANBUL GÜÇLÜ OLUR

İTO 16. Komite olarak Shopping Fest’in yeniden düzenlenmesi için de çalışacaklarını söyleyen Aydın Karacabay, “İTO’nun bütçesi lobi faaliyeti güçlü olan komitelere gidiyor. Ancak biz burada otelcilerin de öne çıkmasını istiyoruz. İTO’nun bütçesinin eşit dağılmasını istiyoruz. Çünkü bir ülkenin bir şehrin tanıtımı turizmle olur. Oteller ne kadar güçlü olursa İstanbul da o kadar güçlü olur.” dedi.

ITO’DA SIYASET OLMASıNı DOĞRU BULMUYORUZ

700 bin üyesiyle İTO’nun İstanbul’un göz bebeği kurumu olduğunu, burada siyasi bir tarafın olmaması gerektiğini söyleyen Aydın Karacabay, şöyle devam etti: “Artık İTO çok politize oldu. Bizler siyaset üstü olmayız. İş dünyasının bu kadar siyaset içinde olması, yarı resmi bir kurumda bu kadar siyasete girilmesini doğru bulmuyoruz. Ayrıca, tasvip etmediğimiz gelişmeler de oluyor. Karşı çıktığım, muhalefet şerhi koyduğum bir olay yaşandı. İTO’ya aidat borçları olan üyelerimiz varken, bu kadar sıkıntı varken, Cemile Sultan gibi dünyanın en güzel manzaralarından birine sahip bir yer varken, İTO olarak İstanbul’un ve Türkiye’nin en lüks otellerinden birinde 200 bin dolar harcayarak ‘vefa gecesi’ düzenlerseniz bu toplumsal dostluğu bozar. Biz bu durumu protesto ettik.”