• BIST 10891.42
  • Ankara 19 °C
  • Antalya 30 °C

Çakmak: Hesap veren Türsab

Türsab Başkan Adayı Emin Çakmak: Türsab’a 81 il ve 50 ilçede seyahat acentelerini ziyaret ederek hazırlandık. Biz oy veren 900 kişiye karşı sorumluyuz

ÖZKAN ALTINTAŞ-TÜRKİYE TURİZM
ANTALYA-
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği -Türsab Başkan Adayı Emin Çakmak , “Türsab Hepimizin” ekibiyle birlikte Antalya DenizimPark’ta düzenlenen basın toplantısında “Türsab’ın giderek büyüyen yapısında bugünkü yönetim yeterli olmadığı ve şeffaf olmayarak üyelerine hesap vermediği için aday olduk” dedi.

BİZE OY VEREN 900 KİŞİYE KARŞI SORUMLUYUZ
Antalya'da DenizimPark'ta basın toplantısı yapan Emin Çakmak Türsab Hepimizin ekibi hakkında ortaya atılan iddiaların doğru olmadığını belirterek, "Bize zarar vermeye çalışıyorlar. Bize oy veren 900 meslektaşımaza karşı sorumluyuz. Herhangi bir grupla veya kişiyle birleşmemiz söz konusu bile değildir. Böyle bir değişimi arzu ediyorlarsa hepsi toptan adaylıktan çekilsin ve Türk turizmini Türsab Hepimizin ekibine emanet etsinler. O zaman Türsab’ın ve üyelerinin hangi zirveye çıkacağını seyredebilirler.
Biz duruşumuzu 36 aydır gösteriyoruz ve birilerinin lehine çekilmemiz ve birleşmemiz mümkün değildir. Yönetimden ayrılarak aday olan kişiler eski yönetimin anlayışının devamıdır. Onların ‘yeniden’ demesi eski yönetimin yeniden göreve gelmesini hedeflediklerini gösteriyor. Bu davranışlar bizim anlayışımıza uymuyor.
Öncelikle 36 aydır verdiğimiz emeğ, kendimize ve meslaktaşlarımıza karşı saygısızlıktır. Bunun aksi davranış geçen kongrede bize 900 oy veren meslektaşlarımıza ve sektöre ihanet etmektir. Hakkımızda dedikodular üreterek, “iki aday, tek seçenek’ diyen arkadayların daha anons ettikleri 10 tane yönetim kurulu adayları bile yok. Adı geçen kişilerin çoğunun Mehmet Ersoy’un şirketlerinin yöneticileri olması ise düşündürücüdür.”

BİZİM İÇİN 3 ADAY BİR SEÇENEK VAR
Emin Çakmak “Biz Türsab Başkanlığı için 3 aday ve bir seçenek var diyerek Türsab üyelerine ve demokrasiye olan saygımızı gösteriyoruz. Bizim için Türsab’ın tüm üyeleri aday olmaya layıktırlar. Üçüncü adayın çıkması demakrasi adına bizi memnun etti. 4’cü bir aday çakırsa ona bile memnun oluruz” dedi.

BIZLER TÜRK TURIZMI IÇIN SON ŞANSıZ
Türsab Hepimizin ekibi ile yönetime geldiklerinde Türk turizmine barış getirerek büyük kazanımlar sunacaklarını belirten Emin Çakmak sözlerini şöyle sürdürdü: “Türsab’ın üyeleri hayata geçireceğimiz projelerle bugünkü kazançlarının iki katını kazanacaklar. Belge değerleri taksi plakalarından daha değerli olacaktır. Seyahat acentelerine vereceğimiz altın hisseler meslektaşlarımıza emeklilik ikramiyesi olacaktır. Bugün seyahat acenteleri işlerini kapattıklarında hiçbir güvenceleri yoktur. Biz projelerimizle Türsab üyesi seyahat acentelerinin geleceğini garanti altına alıyor ve onlara güvence getiriyoruz. Yapacağımız çalışmalarla ve hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye turizmi kazanacaktır. Bizler Türk turizmi için son şansız. Eğer biz Türsab’ta göreve gelmezsek seyahat acenteciliği diye bir meslek kalmayacaktır ve bundan da Türk turizmi kaybedecektir.”

10 YILDA SEKTÖRE YAPTIKLARINI AÇIKLASINLAR
Emin Çakmak “Aday olan diğer değerli arkadaşımızın ‘Benim hiçbirşeyden haberim yoktu’ veya ‘aldatıldık’ diyerek ortaya çıkması üzüntü vericidir” diyerek şöyle devam etti.
“Diğer aday mevcut yönetimde 10 yıl boyunca genel, sekreterlik, başkan yardımcılığı yapmıştır. Bu kadar yıllık görevde global Türk turizminin gelişimine katkı olan yaptıkları bir projeyi anlatmalarını rica ediyonul. ‘Biz Türkiye turizmi için şu hizmetlerde bulunduk’ desinler. Bu imkansızdır. 10 yıl boyunca birlikte çalışıp halen devam eden ticari ortaklıklar kurmuşlardır.
Mevcut yönetimin denetim kurulunda yıllarca başkanlık görevi yapan Nebil Çelebi de adaylar arasındadır ve ticari ortaklıkları sürmektedir. Sorarsanız ‘bizi aldattılar’, “bizim hiçbir şeyden haberimiz olmadı’ diyorlar. Türsab yönetiminde bu kadar yıl sorumsuzca görev aldıktan sonra ‘yeniden’ diyerek, eski yönetimin devamı gibi yönetime talip olmaları kuşku yaratmaktadır. Bu portreye bakınca herşeyi okuyabiliyoruz.

TİCARİ İLİŞKİLERİ DEVAM EDİYOR
Daha detaylı bakılırsa diğer adayın yönetiminde yer alan Nebil Çelebi’nin Birlik Havayolu’nda Başaran Ulusoy’la ortaklığı vardır. Yönetime aday olan Mehmet Ersoy’un da bu oluşumda resmi ortaklığı bulunuyor. Mevcut yönetimle bu kadar ticari ilişkisi olanların kongreye üç ay kala ortaya çıkıp farklı bahanelerle aday olmaları gariptir. Ticari ilişkilerin devam ettiğini görüyoruz. Ticari ilişkilerini bitirip yola çıksalardı iyi niyetli düşünürdük. Halen ticari ilişkilerin devam ettiğini görüyoruz. Bizler bu nedenle böyle konuşuyoruz. Bunu biz söylemiyoruz. 81 ildeki seyahat acentelerin ziyaretimizde bir çok meslektaşımız bizlere böyle söyledi. Meslektaşlarımıza da bu durum inandırıcı gelmiyor.”

81 İL 50 İLÇEDE ACENTELERLE BULUŞTUK
Türsab yönetimine talip olan Türsab Hepimizin ekibiyle birlikte basın mensuplarının önüne çıkan Türsab Başkan Adayı Emin Çakmak, Türsab Hepimizin ekibinde Türkiye’nin her tarafından temsilcileri bulunuyor. Bizler sadece İstanbul değil, ‘Bütün Türkiye’ ve ‘Türsab hepimizin’ diyerek yola çıkıyoruz. Türkiye’nin önemli kuruluşu Türsab’ın yönetimine 81 il ve 50 ilçede seyahat acentelerini ziyaret ederek hazırlandık” dedi.

TÜRSAB MODERN DÜNYAYA UYUM SAĞLAYACAK
Türsab’ın “büyük bir aile” olduğunu belirten Emin Çakmak, Türkiye turizminin bugünlere gelmesinde seyahat acentelerinin büyük katkısı olduğunu belirterek “Türsab’ın modern dünyaya uyum sağlayan, seyahat acentelerinin hak ve menfaatlerini koruyan bir yapıya kavuşması gerekiyor. Bu nedenle hazırladığımız 154 proje ile Türsab çağdaş bir konuma gelecek, teknolojinin son imkanlarından faydalanarak Türkiye’yi öncü kuruluş olarak 2013 yılında 100 milyon turist ve 100 milyar turiste ulaştıracaktır.

TÜRK TURİZMİNİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER KALKACAK
Türsab üyesi seyahat acentelerinin yanında olarak, Türk turizminin önündeki engelleri aşacaklarını belirten Emin Çakmak “Türk turizminin gelişmesini ve rakabet gücünü artıracak çalışmalar yapacağız. Bu engellerin kaldırılması için hükümetlerle görüşerek, önümüzdeki hedefleri anlatarak sektörün önünü açacağız. Siyasiler talebin ne getireceğine bakarlar. İyi proje ve doğru hedefler sunulduğunda hangi hükümet olursa olsun yanımızda duracaktır.

HÜKÜMETLER YANIMIZDA OLURLAR
Emin Çakmak, Türkiye’nin zengin turizm çeşitliliğinin ve bölgelerinin yeterince tanıtılmadığını belirterek “ Türkiye turizminde 45 farklı segment bulunuyor. Bunları doğru pazarlarda doğru şekilde tanıtırsak hedeflerimize ulaşacağımıza ve hükümetlerin önümüzü açacağına inancım sonsuzdur.

TÜRK TURİZMİNİ DÜNYANIN ZİRVESİNE TAŞIYACAĞIZ

Türk turizmini dünyanın zirvesine taşıyacak ve Türk turizminin geleceğini tayin edecek önemli bir kongreye hazırlanıyoruz. Türk turizmi kriz dönemlerinde her zaman engelleri aşmayı bilmiştir. Ancak Türsab’ın asli görevine dönmesiyle yurdumuzun her yöresindeki seyahat acentelerinin kazançları, güçleri ve saygınlıkları artacaktır. Antalya bölgesinde yaşanan 5 milyar dolarlık kayıp, turizmden kazanan diğer sektörlere daha fazla boyutta yansımıştır.

TÜRK TURİZMİNİN ZAMAN KAYBETMEYE TAHAMMÜLÜ YOKTUR
Türk turizminin zaman kaybetmeye tahammülü yoktur. Kısır çatışmalarla Türsab’a ve Türk turizmine zarar veriliyor. Türsab Hepimizin ekibiyle göreve geldiğimiz zaman çok hızlı bir şekilde hareket ederek Antalya başta olmak üzere tüm bölgelerimizin öncelikli olarak 12 ay turizm yapılabilir hale gelmesi için çalışacağız. Bu şekilde turi m sektörünün istihdam kabiliyetini artırarak Türkiye ekonomisine önemli bir katkıda bulunarak, büyük bir yükü hafifleteceğiz.

TÜRSAB ÜYESİ ACENTELER İLE GARANTİLİ SEYAHAT
Emin Çakmak, iç turizmi hareketlendirmek için çapraz tanıtım yapacaklarını belirterekşunları söyledi: “Antalya’yı Trabzon’da Gaziantep”i Van’da, İzmir’I Erzurum’da, Rize’yi Konya’da tanıtacağız. Havayollaıyla çapraç uçuşların artırılması için çalışmalar yapacağız. Bu gibi seyahatlerin Türsab üyesi acenteler aracılığıyla ‘garantili’ olarak yapılacağı konusunda duyurular yapacağız. Yaklaşık 4 yıl sonra bugünkü kapasitemizi ikiye katlayacak gelişmeler olacaktır. Biz bunu başardıkça hacayolu şirketleri sefer sayılarını çapraz uçuşlarla artırmak zorunda kalacaktır.”

TURİZMDE INTERMODEL SİSTEM
Üç yanı denizlerle çevrili ülkemizde kruvaziyer turizmini geliştireceklerini belirten Emin Çakmak şunları söyledi: “Dantel gibi kıyılarımızın gezilmesi için mavi turlara destek vereceğiz. Ayrıca tren turizmi ile yurt içi seyahatlerin artırılması için otobüs, tren, uçak gibi seyahatlerin düzenlenmesini destekleyerek ‘intermodel’ seyahat sisteminin oluşması için acenrtlerimeze destek vereceğiz. Böylece insanlarımızın yurdumuzun en ücra köşesini bile görerek, iç turizmi hareketlendireceklerdir.”