Çevre vergisi iptaline ret

Hollanda hükümetinin uçak biletlerine getirmek istediği çevre vergisi için açılan dava Lahey Mahkemesi tarafından reddedildi.

LAHEY -Hollanda hükümetinin uçak biletlerine getirmek istediği çevre vergisi için açılan dava Lahey Mahkemesi tarafından reddedildi.

Havayolu Şirketleri Birliği (BARIN) tarafından, 1 Temmuz 2008 tarihinden itibaren uygulanması yönünde karar verilen ek verginin iptali için mahkemeye başvurulmuş ve ilk görüşme 5 Mart'ta yapılmıştı. Mahkeme hakimi ilgili dosyayı teslim aldığını, kesin kararın 19 Mart tarihine ertelemişti. Mahkeme, çevre vergisi ekleme kararının Avrupa Birliği havacılık kurallarına ve Uluslararası Sivil Havacılık ilkelerine ters düşmediğine karar verdi. Böylelikle Lahey Mahkemesi'nin kararı ile çevre vergisi 1 Temmuz 2008 tarihinden itibaren resmen uygulamaya gireceği netleşmiş oldu.

 

TÜRK TURİZMİ ETKİLENECEK

Türk Hava Yolları Hollanda Müdürü Paşa Çetin, Lahey Mahkemesi'nin 19 Mart'ta almış olduğu karardan en fazla Türkiye'nin etkileneceğini söyledi. Çetin, "Havayolları Şirketleri Birliği'nin açmış olduğu davayı mahkeme resmen reddetmiştir. Kararı bir üst mahkemeye mahkemeye gitme yolunun açık olsa bile kararın değişmesi zor gözüküyor. Bu konuda Havayolları Şirketler Birliği ve diğer havacılık sektöründe faaliyet gösterenler ne yapacakları konusunda kararlarını ileride vereceklerdir. Bu karar ile Türkiye turizmi ciddi olarak etkilenecek olması su götürmez bir gerçektir." dedi.

 

İŞÇİLER DE ETKİLENECEK

Hollanda Parlamentosu'nda kabul edilen ve Lahey Mahkemesi'nde onaylanan duruma göre, 1 Temmuz 2008 tarihinden itibaren uçak ile 2 bin 500 kilometre sınırları içinde seyahat edeceklerden 11.25 Euro, 2 bin 500 kilometreyi aşan mesafelerde uçacaklardan ise 45 Euro çevre vergisi alınması öngörülüyor.

 

Bu durumda Hollanda'dan İstanbul, İzmir ve Bodrum'a uçacak olanlar kişi başına 11.25 Euro ek vergi öderken, bu illerin dışında Türkiye'nin diğer bütün illerine uçacaklardan 45 Euro vergi alınması isteniyor. Çevre Vergisi, Hollanda'dan yurtdışına turistik amaçlı çıkışların yanında, bu ülkede çalışan Türk işçilerinin Türkiye'ye seyahatlerini de etkiliyor. Hollanda'daki Türk işçileri, Türkiye'de en yoğun Ankara, Kayseri ve Konya'ya uçuyor. Bu iller de 2 bin 500 kilometreden daha uzun mesafeli olduğu için 45 Euro vergi kapsamına giriyor.

Manşetler

Kappatur’dan 2027’de 299 Euro’dan turlar, yeni rotalar
Rusya dünya lideri: Sokaklarda 2,8 milyon kedi yaşıyor
Rayların 11 lüks efsanesi: İstanbul dünya listesinde!
İspanya turizminde kriz: Liderlik tehlikede mi?
Türk gıda ihracatçılarının ABD hedefi: 2 milyar dolar
THY’de 2027 hazırlığı: Yeni hatlar geliyor
Padişahın ahırlar amiri bir köye adını verdi: İmrahor
Gezgin gösteriş değil, özgün deneyim istiyor!
Caddebostan’ın 1600 yıllık hafızası kitap oldu
Alanya’dan Letonya’ya turizmde yeni iş birlikleri