TÜRSAB'TA YÖNETİM İSTİFA ETSİN
Hello Turizm Müdürü Emin Çakmak:Türsab yönetimi KDV konusunda tarihi bir gol yemiştir. Bu nedenle mevcut Türsab yönetimini İstifaya davet ediyorum.

01 Şubat 2008 Cuma 10:30
İSTANBUL- Hello Turizm Genel Müdürü Emin Çakmak TÜRSAB yönetiminin KDV konusunda gösterdiği zaafın tüm acenteleri sıkıntıya soktuğunu ve zarara uğrattığını belirterek, mevcut yönetimi istifaya çağırdı. Emin Çakmak, "Böyle bir olay başma ülkede olsaydı böyle bir kuruluşun yönetimi hemen istifa ederdi "dedi.
Emin Çakmak yazılı olarak yaptığı açıklamada şöyle dedi:
Değerli Meslektaşlarım,
Bütün bir hafta boyunca turizm platformlarında Türban konusunu tartıştık durduk,ve tartışılmaya devam ediyorsunuz,
Ancak unutulmaması gereken bir husus var,
Tüsiad 566 üyeli bir kuruluş ve üyelerinin ülke ihracatına katkıları endirek olarak bizim direk katkı sağladığımız katkıyla hemen hemen aynı olmasına rağmen,bu konu hakkında yorumlarını yapıyor ve gerekirse hükümete ve muhalefete kafa tutar durumda,
Ne yazıkki 5600 Üyeli birliğimiz bu hususda suskunluğunu korurken Başbakandan istedikleri randevünün cevabını bekliyorlar,
Gelin önce biz birliğimize ve sektörümüze sahip çıkmasını becerelim ve başaralım sonra da bu yorumları yapıp sesimizi birlikte etkili ve yaptırımcı olarak duyuralım.
Malumlarınız üzere geçen yıl yapılan genel kurula sadece 1500 üyemiz iştirak etmiştir, Özellikle İstanbul katılımı en düşük seviyede gerçekleşmiştir.
İşte bu kadar sahip çıkıyoruz birliğimize ve sektöre...
Sonra da ‘Neler oluyor bize’ şarkısını söylüyoruz.
Bu günkü Türsab yönetimi KDV konusunda tarihi bir gol yemiştir.
Bu olayın karşısında sessizliğimiz bozulmamış ve her zaman olduğu gibi bu konuyu da yeterince sahiplenemedik.
Bu olay başka bir Avrupa ülkesinde cereyan etseydi mevcut yönetim istifa ederdi. Ancak bizim yöneticilerimiz bir koltuğa oturunca mezara kadar kalkmak istedikleri için böyle bir durum söz konusu olmamıştırm
Ben huzurlarınızda bu olaydan dolayı Mevcut Türsab yönetimini İstifaya davet ediyorum.
Başarısızlıklarını ve ihmallerini kabül ederek sektörden yani bizlerden özür dileyerek istifa etmeleri gerekirdi.
Çok geç değil yine bunu yapabilirler.
Ancak bu anlayış ve demokratik yaklaşım mevcut yönetimden beklenemez.
Sevgili meslektaşlarım,
Kaçak acentacılık almış başını yürüyor.
Kaçak yurtdışı gelişler ve direk rezervasyonlar devam ediyor.
Kaçak rehber çalıştırmalar devam ediyor.
KDV çıkmazı belirsiz.
Bölgesel tanıtımlar sıfır
Uluslararası tanıtımlarda eskisi gibi fuarlara bir personel ve flamayla katılıma devam ediliyor.
BYK seçimleri yasal süreçlerde yapılmadığı gibi demokratik seçimler yapılmadan atamalar devam ediyor.
Bu anlayış ve yönetimle nereye kadar ve nereye gidyoruz sizlere soruyorum. Nereye kadar gidebiliriz?
Sektör can çekişiyor ve bıçak kemiğe değil iliğe dayanmış durumdadır.
Anadoludan her gün arayan acentaların feryatlarını dinliyorum ve batmakta olan insanların acılarını paylaşıyorum,
Anadoluda ki meslektaşlarımız ofisleri kapatmış evlerinden işlerini yürütmeye ayakta kalmaya çalışıyorlar,
Ne yapsınlar? Kiralarını bile ödeyecek durumda değiler.
Türsab yönetimini göreve çağırıyorum ya bu olaylara seyirci kalmayın y ada istifa edin gidin!
Bırakın da genç dinamik ve bu olayların üstesinden gelecek insanlar ve meslektaşlarım göreve gelip bu yaraları sarsınlar.
Türofed’in son genel kuruluna Başbakan ve 3 bakan katıldı.
TÜRSAB genel kurulunda bu değerli hükümet temsilcileri niye yoktular?
Üye sayımız Türofed’den daha yüksektir. Bu ülkeyi bizler pazarlıyoruz.
Ancak biz üvey evlat muamelesi görüyoruz, Neden mi?
Bence:
Türsab , yani birliğimiz bazı yöneticilerimiz tarafından siyasi basamak olarak kullanıldığı içindir.
Bunu anlayacak ve analiz edecek kadar bilginiz vardır herhalde....
Nereye kadar susacaksınız? Nereye kadar birliğimize sahip çıkmayacaksınız?
Gelin birliğimize sahip çıkalım ve ülkemizi sektörümüzü pazarlayalım.
Tabii mevcut yönetim müsaade ederse!
Sevgili meslektaşlarım,
Demokratik haklarımızı kullanarak geçen dönem yönetime talip olduk ve seçimlerden 2. grup olarak 345 oyla çıktık.
Malumalarınız üzere 2005-2007 döneminde Dış ilişkiler,Sağlık Turizm ve Engelli Turizm Komitelerinde görev yaptım,
Bu dönem hepimizce malum olan aralık ayında Türsab’ın web sitesinden, ARGE duyuruları başlığında, başkan imzalı bir duyuru yapıldı, 14 Aralık 2007 tarihine kadar komitelerde görev almak isteyen üyelerin müracaatları istendi.
Ben de ülkeme ve sektörüme hizmet için varolan sosyal sorumluklularım ağır bastığı için, her şeye rağmen sizlere ve ülkeme hizmet etmek için kendimce faydalı olabileceğim aşağıdaki komitelerde görev almak istediğimi 13 aralık 2007 tarihli aiaşıdaki yazımla başkanlığa yazılı olarak ilettim.
----- Original Message -----
From: Emin Çakmak
To: baskanlik@tursab.org.tr
Sent: Thursday, December 13, 2007 10:26 PM
Subject: Ihtisas komiteleri hak.
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği
Başkanı
Sn:Başaran ULUSOY
Sayın Başkanım,
TR/BU/AÇ/0089 sayılı 06 Aralık 2007 tarihli tüm üyelere hitaben Türsab Arge'den duyurulan yazınızda,2007-2009 yılı aralığında ihtisas komitelerinde görev almak isteyen üyelerin 14 Aralık 2007 mesai bitimine kadar müracaat etmelerini bildirmişsiniz,
Aşağıdaki Komitelerde aktif görev almak istediğimi bilgilerinize arz ederim.
Saygılarımla,
Emin Çakmak
Hello Turizm A.Ş
Genel Müdürü
Sıra no: Komiteler:
2- Doğa Turizmi Komitesi
4- Herkes İçin Engelsiz Turizm Komitesi
6- Incoming ve Dış İlişkiler Komitesi
8- İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Komitesi
10- Kültür ve İnanç Turizmi Komitesi
12- Sağlık Turizm Komitesi
16- Kongre ve Toplantı & Incentive Turizm Komitesi
----------------------------------------------------------------------------------
Sonuç:
Bu yazıma cevap yok!
Görevlendirme yok!
Komitelerin kimler tarafından teşkil edildiği bilgisi yok !
Bu mu demokratik yönetim ve üyeler eşitliği?
Bu komitelerde görev yapmak için seçimlerde demokratik haklarımızı kulanmamamız gerekiyor ve sadece bir kişiye destek vermemiz gerekiyordu sanırım.
Geçen dönem Türsab resmi Web sayfalarında komitelerde görev alan üye ve temsilcilerinin adları yayınlaıyordu. Artık bu bilgide biz üyelerden sır gibi saklanır oldu.
Sevgili Meslektaşlarım,
Önce can sonra canan diye bir laf vardır.
Önce gelin meslek örgütümüze sahip çıkalım sonra da ülke meselelerini daha güçlü bir sesle haykıralım.
Sonra bu günkü Türsab’ın en yüksek önceliği olan umre ve hac acenteler birliğinini kuralım.
böylece gerçek seyahat acenteleri birliğini kurtaralım ve mesleğimizi icra edelim
Diiyorlar ki biz 972 oy aldık ve seçimi kazandık.
Tabii kazanırsınız şahıslarının 3 acentası ve oy hakkı var. Umre ve hac yapan her acentenin 3 er adet acenteleri ve oy hakları var. Bu durumda tabii onlar kazanırlar ve kazanmaya da devam ederler.
Önce ‘yol ve konaklama vermiyeceğiz’ derler müracatlar bittikten sonra da verirler.
Turizm acentelerinin en önemli ve en yüksek katılım gösterdiği WTM fuarının hemen öncesine tarih belirlerler. (WTM başlangıç tarihi 12.11.2007)
Bu tiyatroyu 10 yıldır izliyoruz, İzlemeye devam edeceğiz.
Hepinize iyi seyirler.
Bu seçimin demokratik ve eşit yapıldığını kimse bana anlatmaya kalkmasın,
Hepinizi saygı ve sevgilerimle selamlıyorum
Emin Cakmak
Hello Turizm/GM
Akademie Brücke Türk gençlerine Almanca ile fırsat yaratıyorMaltepe Üniversitesi’nde düzenlenen “Eğitimde Küresel Dönüşüm ve Almanca Eğitim Zirvesinde "Akademie Brücke" ile gençler için geleceğe uzanan köprü kuruldu.09 Haziran 2026 Salı 09:00MICE
AROYA Cruises, İstanbul'dan bu yıl 15 sefer düzenleyecekGalataport İstanbul’u ana liman olarak belirleyen Suudi Arabistan Kamu Yatırım Fonu (PIF) şirketi Cruise Saudi’ye ait AROYA Cruises’ın ilk gemisi AROYA, bu yıl sefer sayını 15 olarak belirledi.07 Haziran 2026 Pazar 09:00ULAŞTIRMA
Vietnam, Yüksek Hızlı Tren Projesini BaşlatıyorGelecek yılın sonuna kadar temel atma töreninin yapılması planlanan demiryolu, 1.541 kilometre uzunluğunda olacak ve iç ulaşımı ve bölgesel bağlantıyı dönüştürmesi bekleniyor.05 Haziran 2026 Cuma 19:00ULAŞTIRMA
Navagio Plajı, heyelan riski nedeniyle kapatıldıNavagio Plajı için güvenlik gerekçesiyle erişim kısıtlaması kararı alındı. Yunan yetkililer, bölgede yaşanabilecek olası heyelan riskine dikkat çekerek plaja inişlerin yasaklandığını duyurdu.05 Haziran 2026 Cuma 18:00TURİZM
'Dumansız Plaj' ve Ücretsiz Su Dönemi Başladı!Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Av. Büşra Özdemir, tüm vatandaşı ve turistleri mataralarını yanına almaya davet ederek, "Tek kullanımlık plastiklerden kurtulalım" çağrısında bulundu.05 Haziran 2026 Cuma 17:00TURİZM
9. Akra Caz Festivali Başlıyor Akra Caz Festivali, 5-20 Haziran 2026 tarihleri arasında Akdeniz ve Bey Dağları’nın büyüleyici manzarası eşliğinde Akra Antalya’nın açık hava sahnesinde gerçekleşecek.05 Haziran 2026 Cuma 15:00MICE
Turizm sektörü: Kırmızı et ihtiyacı için yerli üretici desteklenmeli!Kırmızı Et Birliği Başkanı Abdurrahman Erdoğan, '' Turizm sektöründe kırmızı et ihtiyacını ithat et ile çözemeyiz.05 Haziran 2026 Cuma 14:00GASTRONOMİ
Kanyon, Dünya Çevre Günü’nü çocuklarla kutluyorTürkiye İş Bankası desteğiyle hayata geçirilen İş’te Minik Kaşifler Sokağı ve çevre temalı atölyeler, çocukları sürdürülebilir bir geleceğin keşfine davet ediyor.05 Haziran 2026 Cuma 13:00MICE
Meis - Kaş Yüzme Yarışı, tarihe kulaç attıracakUluslararası Meis - Kaş Yüzme Yarışı, 28 Haziran 2026 tarihinde 20’nci kez gerçekleştirilecek. “Dostluğa Kulaçlıyoruz” sloganıyla yapılıyor.05 Haziran 2026 Cuma 12:00MICE
Alanya'da toplamda 79 nokta Mavi Bayrak kazandıAvrupa Birliği’nin 1987 yılını “Çevre Yılı” ilan etmesiyle başlayan Mavi Bayrak Programı, halk sağlığını korumayı ve çevre bilincini artırmayı amaçlıyor.05 Haziran 2026 Cuma 11:00TURİZM
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2005 Türkiye Turizm










