13 Haziran 2026
  • İstanbul18°C
  • Ankara16°C
  • Antalya24°C

KAPADOKYA'YA 1 MİLYON TURİST GELDİ

2008 yılının ilk 7 ayında Kapadokya'yı 614 bin 325'i yabancı olmak üzere 1 milyon 153 bin 889 turist ziyaret etti.

Kapadokya'ya 1 milyon turist geldi

07 Ağustos 2008 Perşembe 20:30

NEVŞEHİR- 2008 yılının ilk 7 ayında Kapadokya'yı 614 bin 325'i yabancı olmak üzere 1 milyon 153 bin 889 turist ziyaret etti. Geçen yılın aynı döneminde ise 962 bin 961 turist bölgeyi ziyaret etmişti. Turist sayısındaki bu artış bölgede faaliyet gösteren turizmcileri de sevindirdi.

Nevşehir Kültür ve Turizm Müdürlüğü yetkilileri, Kapadokya'da Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı olarak çalışan Göreme Açık Hava Müzesi, Nevşehir Ürgüp ve Hacıbektaş Veli Müzesi, Hacıbektaş Arkeoloji ve Etnoğrafya Müzesi, Hacıbektaş Atatürk Evi, Zelve, Mustafapaşa ve Mustafapaşa Örenyeri, Karanlık, El Nazar ve Çavuşin kiliseleri ile Tatlarin, Kaymaklı, Derinkuyu ve Özkonak yeraltı kentlerini bu yılın ocak-temmuz ayları arasında 614 bin 325'i yabancı, 539 bin 564'ü de yerli olmak üzere toplam 1 milyon 153 bin 889 turist ziyaret ettiğini açıkladı. Bakanlık yetkilileri geçen yılın aynı döneminde 497 bin 468'i yabancı, 464 bin 493'ü de yerli olmak üzere 962 bin 961 turist ziyaret ettiğini vurguladı.

Bölgede turist sayısının giderek artması turizmcileri sevindirirken, Kapadokya'daki tarihi ve turistik merkezlerini, yıl sonuna kadar 2 milyon 300 bin yerli ve yabancı turistin ziyaret etmesinin beklendiği kaydedildi.

Yorumlar
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
SON DAKİKA