• BIST 101.559
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 26 °C

Sabiha Gökçen'in terminali açıldı

Sabiha Gökçen Havalimanı terminali açılışını yapan başbakan Erdoğan havacılık sektörünün %30 büyüdüğüne dikkat çekti ('Fotoğraf:Murat Öztürk)
İSTANBUL- Sabiha Gökçen Havalimanı'na yeni yapılan terminalin açılışında havacılık sektörünün yüzde 30 büyüdüğüne dikkat çekti.
Başbakan Erdoğan: "Sabiha Gökçen 2001'de açıldığında, sadece 47 bin yolcu tarafından kullanılırken 2009 yılı sonunda yaklaşık 6 milyon yolcuyu ağırlayabilecek hale geldi. Bugün son derece modern yapılmış terminal binasını hizmete açıyoruz.

KAMU KAYNAĞI KULLANILMADAN BİTTİ
Bugün açılışını yaptığımız tesislere ilave yapılacak ikinci pist ve diğer yatırımlarla Sabiha Gökçen Havaalanı, İstanbul'un orta vadeli ulaşım planına destek veren bir havalimanı haline gelecektir. Bu büyük yatırım hiçbir kamu kaynağı harcanmadan tamamen özel sektörün dinamizmi ile gerçekleşmiştir. Bunun yanı sıra yap işlet devret modeli çerçevesinde 2 milyar Avro meblağda savunma sanayi fonuna kazandırılacak ve ülkemiz savunma sanayine önemli katkılar sağlanacaktır.
Yüklenici firmalarla yine kürsüde biraraya geldik sahnede biraraya geldik. Ben dedim ki sizin gibi güçlü oluşmuş bir grup burayı çok daha kısa sürede bitirir. Yapılması gereken nedir gece gündüz çalışmaktır. Orada pazarlığımızı yaptık ve 18 ayda mutabık kaldık. Sağolsunlar verilen söz tutuldu ve 3 günde önce bugün açılışını yapıyoruz. Ben bundan dolayı bu firmalara huzurlarınızda şahsım ve milletim adına teşekkür ediyorum.

TÜRKİYE HAVACILIK SEKTÖRÜNDE YÜZDE 30 BÜYÜDÜ
Uçağa binmeyi lüks olmaktan çıkaracağız, havayolu kavramını halkın yolu haline getireceğiz dedik ve bunu görmenin mutluluğu içerisindeyiz. Her vatandaşımız hayatında en az bir kez uçağa binecek dedik ve bu fazlasıyla başarıldı. Artık uçakta ulaşımda tercih sebeplerinden bir tanesi oldu. Geçmişte yapılan bir çok havaalanı malesef atıl durumdaydı. Kullanılmıyordu ama biz bunları yeniden projelendirdik, bir çok ilimizde kullanılmayan limanları yap işlet devret modeli ile tekrar faaliyete geçirdik. Bunun yanında havalimanları da yaptık. Bölgesel havacılık projesini başlattık. Hatırlayın Antalya'nın halini. Turistler gelir inim inim inlerdi. Turistler valizlerinin üzerinde yatardı. Geldik yatırımlarımızı süratle yaptık şuanda 9 milyon turisti geçen yıl orası rahatlıkla ağırladı bu yılda fazlasıyla ağırlıyor. 5 Havayolu 7 merkezden 44 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Özel sektörümüz tarifeli seferler düzenlemeye başladı. Bütün dünya yüzde 5 ile büyürken Türkiye yüzde 30 gibi bir hızla büyümeye başladı. Hani Türkiye uçuşa geçecek diyorduk ya işte gerçekten Türkiye uçuşa geçti. Dış hat yolcu sayısı yüzde 60 artışla 25 milyondan 40 milyona ulaşmış durumda. Bütün bu gelişmeleri bizi sevindirdiği en önemli nokta artık güvenilir bir hava taşımacılığı ile Türkiye dünyadaki yerini alıyor.

ATATÜRK HAVALİMANI'NA DÖNECEK
2013 Yılına kadar yıllık yolcu sayımız 140 milyona ulaşacak. Sabiha Gökçen Havaalanı'da şehiriçi ve havayolları trafiğini rahatlatacak. Apron'un süratle genişleteceğiz. Burası da aynen Atatürk Havalimanı'nın durumuna düşecek. İstanbul'un şehir içi trafiğini farklı şekilde şekillendiriyoruz. Marmaray ile burayı bağlantılı hale getireceğiz. Dolayısıyla buradan Marmaray'a binildiğinde Atatürk Havalimanı'na ulaşılabilecek. Entegrasyon bu noktada gelişiyor. İnanıyorum ki bunlar trafik yoğunluğunu da rahatlatacaktır. Asya ile Avrupa arasındaki dengeyi daha sağlıklı noktaya taşıyacağız. Dünya ulaşımı bakımından önemli ve stratejik bir nokta. Bu nedenle ulaştırma hizmetleri bizim için büyük önem taşıyor.
Dünya ekonomileri arasında çok önemli bir noktaya geliyoruz. Dünya liginde Türkiye'nin hak ettiği noktayı yakalaması için bunları yapmamız şart. Yol medeniyettir dedik. Pakistan'dan geldik ve onlarla da ulaşım ağımızı konuştuk. İpekyolunu raylı sistem olarak yeniden ele almanın bahtiyarlığını onlarla da yaşadık. Yollarımızı daha çağdaş standartlara ulaştırmadan dünya ile sağlıklı bir iletişim kurmamızın mümkün olmayacağına inandık ve bunu gideriyoruz. Türkiye'nin bölünmüş yol miktarı 6 bin km idi. Biz bunun üzerine 10 bin 923 km bölünmüş yol ilave ettik. 79 senede 6 bin km bölünmüş yol 7 yılda 10 bin km bölünmüş yol.

LAFLA OLMUYOR DEMİRAĞLARLA ÖRMEK
Bir gün Çankırı'ya gidiyorum yol berbat. Ulaştırma Bakanımı aradım ve dedim ki yol berbat. Para pul söyle onlara yatırım yapacaklar. Çok sürmedi hemen müteahhitlerle oturuldu konuşuldu bir de baktık ki 24 saat mesai başladı ve bu yaz mevsimi çok bereketli gayretli oldu ve şimdi ardı ardına yapacağımız açılışlar var. Takip edeceksin etmezsen olmuyor. Yatırımcılarımız, girişimcilerimiz el ele vereceğiz ve gerçekleştireceğiz. Karadeniz Sahil yolunda bunu yaşadık, Bolu tünelinde bunu yaşadık. Şu anda dünyada hızlı tren kullanan 8 ülkeden biriyiz. İnşallah süratle onu da bitiriyoruz ve İstanbul'la da aramızı kısaltacağız. 2010'da Ankara Konya'yı bitiriyoruz. Artık hepsi birbirine entegre oluyor. Tekirdağ, Sivas'ta raylı sistem hızla devam ediyor. Gazi Mustafa Kemal, istikameti verdi. Dört bir yanını demir ağlarla örmek olmuyor. İstikameti verdi ama gelenlerin hiçbirisi demir ağlarla örmediler biz örmeye devam ediyoruz. Marmaray bunun en güzel örneği oluyor. Marmaray ile Londa ve Pekin'i birbirine bağlıyoruz. Her gün 1 milyon yolcu bu alt geçitten kıtalar arası yolculuk yapacak. İstanbul'un son haftalarda ve son aylarda yaşadıklarını görüyorsunuz.

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANI SİNYALİ
Haliç Kongre Merkezi'nin temelini attık ve bizim malum bir yolculuğumuz oldu. Sonra AK Parti iktidara geldi ve sonra da Haliç Kongre Merkezi açıldı. İstanbul'un kongre merkezleri konusunda bir sıkıntısı kalmadı. Antalya'da, İstanbul'da, Ankara'da yapacak güçteyiz. Turizm Türkiye'de farklı bir noktaya doğru gidiyor. Eğer 30-50 yıılınızı şimdiden göremezseniz muassır medeniyetlerin üzerine çıkamazsınız. İstanbul'umuza artık 2 havaalanı yetmiyor. Bereket berekettir. Taşıyor ne yapacaksın. Belki üçüncü bir havaalanı daha yapılabilir.
Enerjimizi sonu gelmeyen gerilimlere heba etmedik. Türkiye'nin henüz yolu, suyu olmayan köyleri okulları varken biz bu gereksiz tartışmalara takılıp kalamayız dedik ve kalmadık. Onun içinde KÖYDES projesini devreye soktuk ve her köye okul, su, yol götürdük. Okularda bilişim teknolojileri sınıflarını açtık. Bir yandan Türkiye'nin uluslararası itibarını yükselttik, bir yandan hukuku yücelttik. AB'ye üye olmayı ne kadar önemsediysek anadolunun yolunu da o kadar önemsedik. Türkiye'nin GSYH'sını 236 milyar Dolar'dan aldık ve 742 milyar Dolar'a çıkarttık. Türkiye'nin devlet borçlanma faizi yüzde 63 iken şimdi tek haneye düştü. Türkiye'nin kamu net borç stoku o zaman yüzde 73 iken şimdi bakın nereye düştü. Bütün bunlar dertli olmanın neticesi. Enflasyon nereden nereye geldi. Türkiye'yi bu seviyelere taşıyan bizim birlik ve bütünlüğümüzdür.