• BIST 95.852
  • Altın 190,949
  • Dolar 4,6622
  • Euro 5,4311
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 24 °C

Maltepe'de Alman iç mimarlar

Maltepe'de Alman iç mimarlar
Maltepe Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Alman iç mimarların çağdaş mimari örneklerinin yer aldığı eserlerinden örnekleri sergiledi.

KADİR TOPRAKKAYA- KADIKÖYLIFE


İSTANBUL- Maltepe Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, Alman iç mimarların çağdaş mimari örneklerinin yer aldığı eserlerinden örnekleri sergiledi.
Maltepe Üniversitesi Mimarlık Fakultesi ev sahipliğinde Mimarlık Fakultesi dekanı ve İçmimarlık bölüm başkanı Prof. Dr.Aydın Esen yaptığı açılış konuşmasında Almanlarla yapılan 2.ci sergi olduğunu ve bu ortak çalışmalardan çok memnun olduklarını ve gelecekte daha güzel projelere ortak çalışmalarla devam edeceklerini belirtti.

 

Türk Alman kültür ilişkileri çerçevesinde her geçen gün büyüyen ve Üniversiteleri bir araya getirerek 2 kültürün birbirlerinden çok istifade ederek en büyük projelerini 2010 yılında İstanbul"da yapacaklar. BDIA alman İçmimarlar Birliği Türkiye temsilciliği organizasyonu ile gerçekleşen sergi Alman İçmimarlar birliğinin Almanya da hazırlanan İçmimarlık ile ilgili çalışmaları içeren 2 farklı sergiden oluşmaktadır.
Alman İçmimarlar birliği Türkiye temsilciliğini 6 yıldır büyük mücadelelerle bu günlere taşıyan en önemli isimlerden Beykent Ünv. Öğr Görevlisi Nursema Öztürk serginin içeriği ve BDIA hakkında aşağıdaki bilgileri verdi.



BDIA ( Baden-Württemberg Eyaleti İçmimarlar Birliği)
Almanya"daki İçmimarlar, tasarımcılar birliğidir. Alanında kendini ispatlamış ve yeterliliği onaylanmış kişiler, kendi arzuları ile bu kuruma üye olurlar. 2300 üyesi mevcuttur. BDIA Alman kanunlarına göre kurulmuş , meslektaşlarının yapmış olduğu çalışmaları, meslek etiği çerçevesinde tanıtan, uluslararası etkinliklerle, sergi, konferans vb uluslararası gelişimlere ortaklık eden,İletişim ve değişim deneyimi yaratan kürsü niteliğinde , meslektaşlarının ,haklarını koruyan, performans arttırıcı çalışmalarda bulunan İçmimarlık meslek birliğidir.Almanya"dan bu etkinliğe katılan öğrencilerin bir kısım masraflarını BDIA "nın destekçileri olan kendi sponsorları ile Türkiye"ye gelmektedirler,BDIA bu tip organizasyonların sürekliliğini ve İçmimarlığın gelişimi ve kültürel etkilerinini çok faydalı olduğu inancı ile bu organizasyonunun her geçen sene daha büyüyerek yapılmasını arzu etmektedir.BDIA / Türkiye Temsilciliği olarak ise ; etkinliğin Türkiye"deki çalışmalarını desteklemek amacıyla sektördeki firmaların destekleri ile hem ülkemizin akademik çalışmalarla yapacağı katkıları ve kültürümüz ve tarihimizle varlığımızı ve gücümüzü , çağdaş Türk içmimarisine yakışır etkinliklerle gösterebilmek için firmalarımızın destekleri ile bu etkinliği büyütmeyi hedeflemektedir

SERGİ İÇERİKLERİ
Birinci sergi; Alman İçmimarlar birliği üyelerinden önemli tasarımcıların çalışmaları ışığında hazırlanan bu sergi ; İçmimarlığın bünyesinde önemli konuları içeren 15 ana başlık altında Türkçe-İngilizce ve Almanca açıklamalı olarak sunulmuştur.Konular sırası ile OTURMAK-İDARİ İŞLER-BANKA - POLİTİKA-KÜLTÜR-TANITIM-ŞİFA- SATIŞ-MİSAFİRLER-TRAFİK-MEKAN VE TABİAT -MODERNLEŞTİRME-ÜRÜN –SERİ ve IŞIK ÜZERİNE konuları açıklayarak İçmimarlıkta göz ardı edilemeyecek önemli konuları açıklayarak örnek resimlerle sunulmuştur.
OTURMAK;Yerleşim anlamında kullanılmış ve Almanya"da2. Dünya savaşından sonra insanların barına bilecekleri konut kavramından ve teknolojik hayatla beraber küçük aile oluşmak zorunda kalınan konut alanları konu alınmış ve 1968 yılında gençlerin ailelerinden ayrılması en büyük etken olmuş.
ULAŞIM, istasyonlar, otobüs durakları vb,alanların dış mekan ve toplum ilişkileri, bu tip mekanların değeri kullanan toplum açısından çok önemlidir ve kamusal ve sosyal mesajı daha yüksek bir etki bırakması açısından önemi anlatılmış.
EKOLOJİ ; canlıların hem kendi ,hemde çevreleri ile olan ilişkilerini bir yaşam alanı olarak değerlendirmek. Solar konutlar, havayı kendi sirkilasyon yapan sistemler,ısı geri kazınımları,hava kalitesini arttıran bitkilendirme vb gibi doğal dengeyi koruyan konuların yaşam alanlarında kullanılması ile ilgili bilgiler içermektedir.
MODERNLEŞTİRMEK; Yeni ve eskinin sentezi olarak, eski yapının güncel kullanımlara uyarlanması ve eski ve yeni etkilerin irdelenmesi açısından çok önemlidir, yeni kimlik tadilatlarla doğru sonuçlara ulaştırılması irdelenmiştir.
ÜRÜN;Fonksiyon ,uzun ömürlü form,yüksek ürün kalitesi, sadelik, kendini ifade edebililmesi ve elementlerin formların gücüne dayanması ve bu bir Alman felsefesidir.
SERİ ; Günlük yaşam kültürü sosyolojisi, tasarımdır. Mutfak –Pişirme- ev idaresi gibi . 2. Dünya savaşından sonra çıkan yoğun taleplerle mutfağın cihazlarla donatılması ve yaşamı hızlandırması gerekitiğinden seri ve hızlı yaşam donanımları konusu anlatılmıştır.
IŞIK –AYDINLATMA; Art deko-Bauhous "un el sanatlarına olan tepkinin, endüstrileşme ile suni ışığın yaygınlaşması çalışma saatlerini daha çok uzattı ve ışık teknolojisinin gelişmesi içmimari ve mimaride çok büyük etkiler yarattı ve bunun sonucu içmimaride gelişen değişimler anlatılmıştır.

İkinci sergimiz 50 yıldır Almaya"da İçmimarlık uygulamalar konulu sergi ;
İngilizce ve Almanca olarak hazırlanmış ve 50 yılda içmimarlık konusunu incelenerek oluşturulmuş.
Almanya"da 50 yılda İçmimari ye yön veren aynı zamanda akademisyen olan kişilerin farklı konulardaki çalışmalarını içeren bir örneklerle oluşmuş bir sergidir.
Örneğin ; Eczanelerde eski ve yeni içmimari düzenleme, hükümet binaları,insan vucudu ile mekan dengesi, tekstil turevi membran malzemelerle içmekan kurguları, bölücu duvarlar,ayırıcı duvarlar,mağaza düzenlemeleri ,şirket merkezleri, sağlık ve şifa merkezleri(rehabilitasyon), mekan kimlik bütünlüğü,doğa bütünü içmekanlar (tabiat temalı),içmekanda ışık –aydınlatma bütünlüğü ses ve ışık ile mekanın değişkenliği,
Alman İçmimarisinin oluşumuna katkuda bulunmuş tasarımcılar hakkında bilgi;
1910 doğumlu Herbert Hirshe,Bauhous okulu kurucuları ile çalışmış,
1918 doğumlu Herta Maria Witzemann Art Crafts okulu Viana"dan mezun olmuş 1977 "ye kadar BDIA"da başkanlık yapmış ve birçok ödüle sahip ve Mimari ve içmimarinin ayrılmaz bir bütün olduğunu savunmuştur.İçten dışa çözümlerin Mimariyi daha kullanışlı ve fonksiyonel yapacağını düşünmekte idi.
1928 doğumlu Dieter Quast 1955"e kadar Prof.Hirshe ile çalıştı, kentin tarihi binalarında restorasyon çalışmaları yaparak kimlik oluşumuna katkılar sağladı.
1931 doğumlu Kurt Wagner Prf.Hirshe ve Prof. Herta Maria Witzemann ile çalıştı.
1941 doğumlu Karl –Georg Bitterberg Prof. Hirshe"nin öğrencisi ve İçmimarlık bölümü dekanı olarak görev almıştır. Ve bu değerli İçmimarlar Almanya da eğitim veren içmimarlık –Tasarım bölümlerini kurmuşlar ve İçmekan mimarları yetiştirerek yakın tarihe imza atmışlardır.
Bu büyük çapta hazırlanmış sergi Şstanbul"dan sonra Ankara"daki Üniversitelerde Meslektaşların huzurunda olacak

Bu haber toplam 0 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Türkiye Turizm | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.