• BIST 8718.11
  • Antalya 13 °C

Kadir Uğur: Turizmin gübresi reklamdır

ÖZKAN ALTINTAŞ- TÜRKİYE TURİZM
ANTALYA- Türkiye’nin yurtdışında yerleşik tek tur operatörü Bentour Onursal Başkanı Kadir Uğur “Türkiye’nin imajının düzelmesinin reklamdan geçtiğin belirterek “Bakanlığı kapatıp tüm maaşları Türkiye’nin turizm reklamına yatırsalar yeridir. Tarla gübrelenmezse verim alınmaz. Turizmin gübresi reklamdır. Yıllardır reklam, reklam, reklam diyoruz, dinleyen yok” şeklinde konuştu.
Çalıştıkları acenteleri onore etmek için etkinliği 8 yıldır düzenlediklerini söyleyen Kadir Uğur “En çok Almanya, İsviçre, Avusturya’dan getiriyoruz. Avusturya ile Türkiye’nin siyasi problemi var. Durumu düzeltmeye imkan yok ama, Avusturyalı turistleri bırakmıyoruz. Ayrıca diğer ülkelerde pazarımız büyüyor” dedi.

TÜRKİYE BİR SÜPERMARKETTİR

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un Türkiye’yi sahip olduğu Max Royal Hotels gibi görmemesi gerektiğini sözlerine ekleyen Kadir Uğur “Türkiye Max Royal gibi değildir. Global bakmalıdır. Türkiye bir süpermarkettir. Her fiyattan alıcı vardır. Alt ve orta seviyeye değer vermesi lazımdır. Turizmde her bütçede alıcıya hitap edilmelidir. Ayrıca yurtdışındaki tur operatörlerini dinlemesi lazımdır. İşin kaynağı tur operatörleridir. Turistin yüzde 80’i tur operatöleri üzerinden geliyor.bu nedenle yurtdışındaki tur operatörlerinin sorunlarını da iyi bilmesi lazımdır” dedi.

SİYASİ YAPININ DÜZELMESİ GEREKİYOR

Kadir Uğur, Türk turizmi için siyasi yapının düzelmesi gerektiğini belirterek “İnsan hakları adalet ve eğitimin tekrar yerine oturtulması gerekiyor. Türkiye’de 6.500 firma Almanya ile iş yapıyor. Onların iş yaptığı firmalar soruşturma nedeniyle içeri alınmışlar. Ancak Almanlar hangi firmanın ne olduğunu nereden nereden bilir? Bu nedenle kafaları karıştı” şeklinde konuştu.

bentour-onursal-baskani-kadir-ugur-010.JPG‘HOME OF…’ SLOGANINA AVRUPALILAR GÜLÜYOR
Kadir Uğur, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın her yerde tanıtım amaçlı kullandığı ‘Home of…’ sloganının Avrupa’da mobilya şirketlerinin kullandığı reklam olduğunu söyledi. Kadir Uğur, insanların bu slogana güldüğünü belirterek, reklamların düzeltilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. Kadir Uğur “İstanbul’un ve kültürel değerlerin üzerinde uçan atlar ile tanıtım vardı. Daha güzeldi” dedi.

FUARLARIN ÜÇ AY KALA İPTALİ BÜYÜK HATA
Delphin Be Grand Hotel’de ekibiyle Bentour Comedy Night etkinliği nedeniyle basın toplantısı yapan Kadir Uğur, Türkiye’nin 2010 yılında olduğu gibi 150-200 bin Eurolara ulaşan reklam yapması gerektiğini ve fuarlara katılımın üç ay kala iptal edilmesinin büyük yanlış olduğunu söyledi. Kadir Uğur, fuar şirketlerinin arkasında büyük lobiler olduğunu ve bu durumun aleyhimize kullanılacağını bildirdi.

TÜRK TURİZMİNDE STK’LAR ‘KÖRLER SAĞIRLAR BİRBİRİNİ AĞIRLAR’ ŞEKLİNDELER
Türkiye turizminin sivil toplum kuruluşlarının yurt dışına yönelik hiçbir aktivitelerinin ve etkilerinin olmadığını anlatarak “Başlarını kaplumbağalar gibi kabuklarına gömmüşler ve iş yaptıklarını sanıyorlar. Körler sağırlar birbirini ağırlıyor” şeklinde konuştu.

BENTOUR YÖNETİMİ KATILDI
Bentour Onursal Başkanı Kadir Uğur, Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Uğur, İş Geliştirme ve Satış Müdürü Dieter Reiser, Pazarlama Müdürü Christian Hauk, Tevfik Şahin ve Camilleo Seyahat Acentesi sahibi İngo Lies’in katıldığı toplantıda turizmde çevre korumanın ve doğal yapının korunmasının ön plana çıktığı bildirildi.

TÜRKİYE’YE NAZAR DEĞMESİN DİYE NAZARLIK TAKIYORUM
Bentour Onursal Başkanı Kadir Uğur, tekne ile çıktığı dünya seyahatinden bir yıl sonra geldiğini ve turizmin düzelmesinden memnun olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:
“Şunu kabul etmek lazım. Bizim ülkemizden daha güzeli yok. Kıymetini bilmemiz lazım. Türkiye’nin bayrağının yurt dışında dik tutan Türk tur operatörü olarak gururluyuz. Corendon vardı, ama onu da birileri almış diye duyduk. Turizmde 51’inci yılımı doldurdum. Sevindiğimiz ve üzüldüğümüz yıllar oldu. Ama yılmadık. Ülkemiz için hala çalışıyoruz. Berlin ITB Turizm Fuarı’na umutla giderdik. Öncesinde bir şeyler olur ve hüsrana uğrardık. Artık inşallah öyle şeyler olmaz. Onun için hala boynumda nazarlık takmaya devam ediyorum” dedi.

DENİZ UĞUR: HEDEF NİTELİKLİ TURİST OLMALI
Bentour Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Uğur, geçtiğimiz yıl 153 bin kişi gezdirdiklerini belirterek önemli olanın 500 bin kişiyi getirmek değil nitelikli turisti getirmek olduğunu belirterek şunları söyledi:
“Dünyadan kaliteli turisti Türkiye’ye getirmek önemlidir. Kaliteli turistin nasıl getirileceği konusunda çalışmalar yapıyoruz. Türkiye’nin imajını nasıl yükseltebiliriz diyoruz. Bunun için doğal yapıyı korumak ve bunu Avrupalı turiste anlatmak gerekir. Dünyada doğal yapıyı ve çevreyi koruyan ülkeler turizmde tercih ediliyor. Eğitimi yükseltmek ve gastronomiye önem vermek gerekiyor. Bu şekilde imajı yükseltebiliriz.”

200 BİN KOLTUK PLANLADIK

Sun Express ile 150-160 bin koltuk, tüm uçaklarda ise 200 bin koltuk planladıklarını söyleyen Kadir Uğur, “Elinde kimin uçak koltuğu varsa, otelde o kazanır. Ancak önemli olan gelini memnun göndermektir. Elimizde 7.500 kıymetli yatak var. Delphine Hotel’in yüzde 28’i ve Stone Hotels’in yüzde 10’u Bentour’un ortağıdır. Elimizde yüksek segment oteller var. Bizler Türk şirketi olarak Türk bayrağını Avrupa’da dik tutmanın gururunu yaşıyoruz. Biz çalıştığımız 4 ve 5 yıldızlı otellere kaliteyi, fiyatı yükseltin diyoruz. Onlar bizi dinlerse bundan daha az yıldızlı otellerde nemalanır” diyoruz.

İNGO LİES: TÜRKİYE SAHİP OLDUĞU DOĞAL YAPISINI KULLANABİLİR
Almanya’da kaliteli turizm yapan ve 4.500 dolar ortalama ile en yüksek satışı yapan Camilleo Seyahat Acentesi sahibi İngo Lies’i getirerek Antalya’nın tesislerini gezdirdiklerini belirten Kadir Uğur, “Türkiye’yi görsün ve bizlere yol göstersin istedik” dedi.
Söz alan İngo Lies, ilk defa gerçek anlamda Türkiye’de bulunduğunu belirterek, “46 ülkeye seyahat yapıyorum. Misafirperverliğin ne anlama geldiğini biliyorum” diyerek şunları söyledi:
“Antalya’daki otellerde misafirperverliği ve çevre korumayı gördüm. Avrupalı turistler bu tesislere daha çök ödeme yapabilir. Böylece oteller daha çok kazanabilirler. Almanya’da siyasilerle ilişkilerim vardır. Ekonomiden sorumlu bakan Gerd Müller ile yakınım. Amerika’nın Marshall planı vardı. Şimdi bu plan Afrika’ya doğru kaydı. Bu planda ekoloji ön plandadır. İnsanların ekolojik yapıya karşı daha hasssa olduklarını düşünüyorum. Türkiye bu anlamda sahip olduğu doğal yapısını kullanabilir” dedi.

TURİZMDE HIZLI HAREKET ETMEK İÇİN TEKNOLOJİK YATIRIM

Bentour’un incoming acentesi Novanta’nın sahibi Tevfik Şahin, ise üst profil çizdiklerini mavi yolculuklar planladıklarını ve İstanbul’u yeniden programlarına aldıklarını belirtti. Sun Express ile iyi bir çalışma içinde olduklarını söyleyen Tevfik Şahin, “Dünyada en büyük sorun online sistemde data base geliştirilmektir. Hızlı hareket etmek için teknolojik öncelikli yatırımlar yapıyoruz. Turizmde uçak otel ve diğer dinamikleri birleştirerek kullanmaya çalışıyoruz. Aqua parkları aileler tercih ediyor ayrı bir katalog çıkartıyoruz. Aynı katalogda çocukların emniyetli tatili de yer alıyor.”