• BIST 88.735
  • Euro 6,8881
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 22 °C

CHP'den üç ayrı ses çıkıyor

CHP Teşkilatı, İzmir'deki yazılı ve görsel medya temsilcileri ile Tepekule Kongre Merkezi'nde yemekte bir araya geldi ve üç ayrı görüş sunuldu.

İZMİR- CHP Teşkilatı, İzmir'deki yazılı ve görsel medya temsilcileri ile Tepekule Kongre Merkezi'nde yemekte bir araya geldi
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, AK Parti İzmir 1. Bölge milletvekili adayı, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'ın seçim ahengini bozduğunu iddia etti, Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan ise, Günay'ın varlığının İzmir'e güç katacağını söyledi.
Kocaoğlu, CHP'nin İzmir'deki görsel ve yazılı medya temsilcileri ile Tepekule Kongre Merkezi'nde bir araya geldiği akşam yemeğinde, "Hükümetten ne istendi de verilmedi" gibi sözlerin hiçbir ciddiyetinin olmadığını belirterek, "Benim Ankara ziyaretlerimin yüzde 99.9'u, Milli Emlak Genel Müdürlüğü'nden almam gereken hazine arazilerinin tahsisi ile ilgili uğraşılarımla ilgilidir. TOKİ ile iş yaptık, çırak çıktık. TOKİ ile Uzundere'de konut yaptık. Konutlar bitti. Biz işe başladık. 'Pardon buranın maliyeti yokmuş' dediler biz de namus belasına 75 milyon liranın altına imza attık, ödüyoruz. Uzundere konutları ile Kadifakele arasındaki ilişkide merkezi hükümetin bir kuruşu yok" dedi.
Kocaoğlu, şöyle devam etti: "Ulukent'te bir hazine arazisi var. Bizim Aliaağ-Mendreres projesi TCDD ile ortak yaptığımız bir proje. Öldüm Allah arazi tahsisini alamadım. Bir ay önce Binali Yıldırım'a dedim ki, 'Proje bitti. Sadece Ulukent Kavşağı eksik' Bunun da nedeni arazi tahsisinin yapılamaması. Arazinin yarısını tahsis ettiler. Şimdi ihaleye çıktık. 65 dönümün 32 dönümünü verdiler. Kasaplar Meydanı'nda sorunlar yaşadık. Büyük şehirlere sahil bantları teslim edildi. Ama bize bir karış yer verilmedi."

GÜNAY'A ELEŞTİRİ
Kocaoğlu, Bakan Günay'ın İzmir'de seçim sürecini gerdiğini öne sürerek, "Ertuğrul Bey, maalesef ve maalesef İzmir'de 2002, 2004, 2007 ve 2009'da güle oynaya, espriyle yaşanan seçim sürecini gerdi, İzmir'in istemediği bir boyuta getirdi. İzmir'in seçim ahengini bozdu. Seçimden sonra bazı şeyleri söylemek benim için daha doğru geliyor. İniciraltı-Bahçelerarası'nın planlamasını Balçova ve Büyükşehir Belediyeleri'nin engellediğini söylemiş. Ben bu kadarı söyleyeyim, gerisin siz anlayın" dedi.
Genel Başkan Yardımcısı Alaattin Yüksel ise İzmir'de gerilimsiz bir seçim süreci yaşandığını ve İzmir'de siyasetin ülke genelinin aksine gerilmediğini belirterek, "CHP olarak bu seçimlere iyi hazırlandık. İlk önce Türkiye'nin sorunlarını tespit ettik. O sorunlara yönelik çözümleri belirlerken toplumun farklı kesimlerinden görüş aldık. İzmir'e yönelik projelerimizi üç günde bir açıklıyoruz. 5 Haziran'da Pazar günü dünya çevre gününde çevre politikalarımızı ve büyük körfez projemizi açıklayacağız. Daha sonra istihdam, tarım, sanayi projelerimizi açıklayacağız" diye konuştu.

MÜZEDE ÖVGÜ
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'a Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan'dan ise övgü geldi. Tartan, Konak Belediyesi'nin açtığı İzmir Mask Müzesi'ni ziyaret eden Günay'a, "Belediye başkanı olarak değil, bir Türk vatandaşı olarak Sayın Ertuğrul Günay'ın yaptıklarını onurla takip ediyoruz. İzmir'den aday olmanız bizim için keyif ve onur oldu. Sizin varlığınız İzmir'e güç katacaktır" dedi.

Günay: Kocaoğlu'nun sağlığından endişe duyarım
Kültür ve Turizm Bakanı Erturul Günay, Aziz Kocaoğlu'nun kendisiyle ilgili eleştirilerine tepki gösterdi. Günay, "Sayın Kocaoğlu, benim İnciraltı'nın planlanmasını Balçova ve Büyükşehir'in engellediği yönünde sözler sarf ettiğimi söylemiş. Gerçekten böyle bir şey söylemişse çok üzülürüm. Ve Sayın Başkanın sağlığından endişe duyarım" dedi.
İzmir'in ufkunu genişletecek, ve kenti dünyayla tanıştıracak projelere imza atmaya çalıştıklarını ifade eden Günay, Kocaoğlu'nun İzmir'in EXPO 2020 adaylığı için Paris'teki resmi başvuru heyetine katılmadığını da hatırlattı. Günay, "Gördüğüm kadarıyla biz İzmir'e yardım etmeye çalıştığımız zaman bazı arkadaşlar geriliyor" açıklamasında bulundu.