• BIST 109.330
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 1 °C

Beyaz Yıldız'a bakanlar desteği(2)

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler ve turizm sektörü temsilcileRİ çevre için buluştu.
ÖZKAN ALTINTAŞ-TÜRKİYE TURİZM
İSTANBUL-“Sürdürülebilir Çevre ve Verimlilik Zirvesi”nde bir araya gelen Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı  Hilmi Güler ve turizm sektörü temsilcileri İstanbul Swissotel Bosphorus salonunda yapılan toplantıda “Beyaz Yıldız” projesinin startını verdiler. “Beyaz Yıldız” projesi ile Turistik işletmelerde kullanılan su, elektrik, enerji, kimyasal ve katı atık miktarının kontrol altına alınması hedefleniyor. Bakan Hilmi Güler
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay “Kaynaklarımız hor kullanmadan verimli bir anlayışla yeniden düzenlemeyi göze alarak sürdürülebilir kılmalıyız. O zaman ilk beşe gireriz. Çevre konusunda daha gayretli olmalıyız” dedi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Dr. M. Hilmi Güler"de “Termal kamera ile binaları kontrol ediyoruz. Kışın ısı kaybını, yazın aşırı ısınmayı görüyoruz. Otellerde de aynı uygulamaya ihtiyaç var” dedi.

OTELLER PROJE AŞAMASINDA BEYAZ YILDIZ"A KATILACAK
Toplantının açış konuşmasını yapan ve projeye başlama amaçlarını anlatan TÜROFED Başkanı Ahmet Barut küresel ısınmanını dünyanın son dönemde yakından takip ettiği konuların başında geldiğini söyledi. Kötü gidişi bir nebze olsun durdurabilmek ve geriye götürebilmek için yola çıktıklarını belirten Barut, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Sadece ormanları korumakla çevreci anlayış ve turizm üretmenin mümkün olmadığını görüyoruz. Otellerdeki atıkları düşünmenin gerektiğini düşünüyoruz. Ormanları korumalıyız. Ancak turizmci ormanlar için sessiz kalamaz. Bu bölgelerin altyapısının yapılması gerekiyor Bakanlıkla yapılacak kampanya ile bu çalışmalar başlayacaktır.
Beyaz Yıldız projesinde amacımız bellidir . Daha sürdrürülebilir turizm yapmak için yatırım aşamasından itibaren çalışmaların yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Bir otel inşaat aşamasında daha fazla güneş enerjisi veya gün ışığından nasıl yararlannıp daha az elektrik tüketeceğini düşünmelidir. Eski tesislerin yenilenmesinde çevre kriterlerinin öne alınması ve teşvik uygulanmasının yapılmasını bekliyoruz.

TÜROFED"E BAĞLI 12 DERNEKLE BÖLGELERDE EĞİTİME BAŞLIYORUZ
TÜROFED'e bağlı 12 bölge derneğinde eğitim kampanyası başlatıyoruz. Otellerin tüm ilgili birimlerini eğiteceğiz. Uluslararası kabul edilen çevre kriterleri doğrultusunda sertifika programı uygulayacağız. Herkesin katılacağını umuyoruz. Minimum yüzde 25 elektrik tasarrufu ve ülke çapında milyonlarca dolar tasarruf getirecektir. Beyaz Yıldız kriterlerinin yüzde 60-70"ini tamamlayan otellere sertifikalarını vereceğiz. Bunlar bir yıllık olacak. Her yıl ilgili birimler denetleyecek ve kriterler ölçülerek plaketlerin devamı sağlanamacaktır.
Otellerin bunun için yatırım yapmaları gerekecektir. Çevreye saygılı farklı  müşteriye ulaşmada önemli olduğıunu düşünüyorum. Çevre dostu ürünlerin tercih edildiği dünyada bizde Beyaz Yıldız"la yerimizi alacağız.
Beyaz Yıldız"ı biz keşfetmedik. Bir çok farklı kurumda bunu veriyor ve biz destek veriyoruz. AB kriterlerine uygun altyapı olacaktır. İnşallah 2010"da yüzlerce tesisin kapılarında Beyaz Yıldız" görürüz.

BAYRAKTAR: DÜNYAYI KORUMAK İÇİN PROJELER ÜRETİLMELİDİR
Johnson Diversey Türkiye ve Ortadoğu Müdürü Onat Bayraktar sürdürülebirlik kavramının dünyanın korunmasında yeni bir kavram olarak ortaya çıktığını belirterek, dünyanın tehdit altında olduğunu söyledi. Çevre, insan ve ekonomik katma değerleri içinde barındıran projeler üretmek gerektiğini anlatan baynraktar, "Otellerde tüketimin azaltılarak bilinçli tüketime yöneltilmesi gerekmektedir.  Proje gönüllü kuruluşlarla başlayacak ve daha sonra iyileştirici faaliyet raporu sunulacak. İkinci aşamada çözüm ortaklarıyla çalışma yapılacak. Üçüncü aşamada gönüllü kuruluşlarla birlikte çalışmalara başlanacaktır.

BAKAN GÜLER: GÖKYÜZÜNDEKİ ENERJİYİ AŞAĞIYA İNDİRMEMİZ LAZIM
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler çok disiplinli bir dünyada yaşandığını ve enerjinin çevreden bağımsız olamayacağını belirterek şunları söyledi:
“Turizm bunların hepsini kapsıyor. Gönüllü kuruluşların çalışmaları kamunun önüne geçti. Çevreye duyarlılık doğaya saygı yaşantımızın üzerine oturduğu ayaklardan bir tanesidir. Ben tasarruf yerine verimlilik sözünü tercih ediyorum. Kaynakları iyi kullanmayı katıyorum. Bizim Enver projemiz var. Aydın anlamına geliyor. Projede enerji ile vermliliği birleştirdik. Enver projesi ile enerjide önemli işleri başardık. Antalya"da 250 büyük ötelde ortak çalışmalar yaparak başarılı olduk. Rüzgar enerjisi üzerine çalışmalar yapıyoruz. 35 Avrupa ülkesi arasında bu enerjiyi kullanmakta sonuncu iken 11 sıraya geldik. Özellikle Ege turizm bölgesindekiler çok avantajlıdır. Güneş enerjisi tahminimizin üzerinde başarılı oldu. Antalya bölgesinde çok başarılı olduk. Avrupa"da birinci veya ikinci sıraya oturduk. Gökyüzünde sonsuz bir santral var bunu aşağıya indirmemiz lazım.

TERMAL KAMERA İLE YAZIN AZ KLİMA, KIŞIN DAHA AZ ISI KULLANACAKSINIZ
Jeotermal kaynakları ortaya çıkardık. Avrupa"da birinci dünyada 7"ci olduğumu kaynaklardan enejrji elde etmek için projeler geliştirdik. Jeotermal, rüzgar, su ve güneş enerjisi bizim kaynaklarımızdır.  Enver projesinin turizmle ilgi bölümünde bina yalıtımı yer alıyor. Otellerin yalıtımı var gibi görülüyor ama yoktur. Termal kamera ile binaları kontrol ediyoruz. Kışın ısı kaybını, yazın aşırı ısınmayı görüyoruz. Bu sizin cebinizden çıkan para ve çevreye yayılan karbondioksittir. Bu termal kameralar artık çok ucuzladı. 1000 doların altına indi. Enerji yöneticisi için eğitim veriyoruz.
Enver projesinin kızkardeşi gibi su için Suver projeside ortaya çıkabilir.
Otellerde enerji eğitimi veren bölümler koyularak verimlilik konusunda çalışabilirler.

BAKAN GÜNAY ÇEVRE KONUSUNDA DUYARLI OLMALIYIZ
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay 2007 yılı rakamlarıyla ithalat girdisi en az olan döviz getiren kalemlerden turizm birincisi olduğunu belirterek “Turizm çok kültürel ilişkileri geliştiriyor.Toplumsal değişim yanında çevreye büyük bir maliyet getiriyor. 25 milyon insanın tüketim artığıyla karşı karşıya kalınıyor. Kaynaklarımız hor kullanmadan verimli bir anlayışla yeniden düzenlemeyi göze alarak sürdürülebilir kılmalıyız. O zaman ilk beşe gireriz. Çevre konusunda daha gayretli olmalıyız” dedi.
Bakan Günay şöyle devam etti:
"Beyaz Yıldız"a benzer proje çam simgesi olarak bakanlıkta başlamış. Çam simgesi kullanma imkanı verilen tesislerin toplamı 25 civarında imiş 15 yıldır ciddi yol alınmamış. Türkiye"de temel sorun fikri takibin olmamasıdır. Daima hoş başlangıçlar kalıyor. Bakanlıklar olarak bu projeyi ele almamız gerekiyor. Yaptığımız düzenlemeler geçmişe oranla daha çok doğa koruma amaçlıdır.  Güneybatı Anadolu"da greksiz yerde bir termik santral yapıldığını gördüm. Bir duyarsızlık olmuş. Şimdi yeni bir duyarlılığı sahiplenmeye çalışıyoruz. Turizmi Teşvik Yasası"nı yenileyerek yeşil alan ve orman kullanmakta 25 yıldır olmayan yeni sınırlar getirdik. Ağaç kesilmese bile üç katı ağaçlandırma ve bakım şartı getirdik. Turizm tesislerine atık mecburiyeti getiriyoruz. Akdeniz sahilinde 2 bin Km"lik sahilde altyapı çalışmalarına yol gösteriyoruz.  Otellerin ünlü sanatçıların asıllarının bulunması gerektiğini düşünüyordum. Bu kez çevre duyarlık konusunda dikkat çekecek bazı yayınlara yer vermelidirlir.

AKŞEHİR"DE NASRETTİN HOCA"NIN MAYA ÇALACAĞI KADAR BİLE SU KALMADI
Mavi Bayrak 10 yıldanberi sürüyor. Sağlık Bakanlığı ve TÜRÇEV ile birlikte çalışıyoruz. Akşehir Gölü"nde Nasrettin Hoca"nın yoğurt çalacağı kadar su bile olmaması çevre sorununun hayatiyetini ortaya koyuyor.
Çevreye duyarlı konaklama tesisleri için taslak bir proje hazırladık. Biz yeşil yıldız projesi düşünüyorduk. Ama artık Beyaz Yıldız gibi işaretin tesislerde bulunması gerekiyor. Ülke çapında sürekli bir değerlendirmeyi turizm sektörü ile kampanya şeklinde yapacağız.
Antalya"da meydana gelen yangınlar için yeni projeler geliştiriyor ve ağaçlandırma kampanyaları başlatıyoruz. Sadece dua etmekle kalmayıp daha ciddi önlemler alacağız."