• BIST 92.299
  • Ankara 15 °C

2008'i yakalarsak iyi olur

ÖZKAN ALTINTAŞ-TÜRKİYE TURİZM

ALMANYA / BERLİN- Almanya'da düzenlenen Berlin ITB Fuarı'na katılan turizmciler söz birliği etmişcesine “Turizmde 2008 yılı seviyelerrini yakalarsak Türkiye için iyi olur” dediler. Bazı otelciler 2009'un üç ayının turizmde kaybedilmeş bir dönem olduğunu belirtirken, yüzde 15 eksilerin turizme zarar vereceğini belirttiler.
Öte yandan fuarda Türkiye standının tasarımının hedeflenen kültür ve sanat turizmini destekleyecek görüntüde olmadığını ve fakir olduğunu belirten turizmciler “Diğer ülke standları tavanlara ve duvarlara ülkelerini tanıtan pösterler koymuş. Bir santim boşluk bırakmadan tanıtım yapmışlardı. Türkiye standı ise bu konuda çok fakirdi ve bomboştu. Hatta Türk bayrağı bile yoktu” dediler.
ITB Berlin Fuarı'na katılan turizmcilerin görüşleri şöyle

TUROB: 2008' İ YAKALARSAK İYİ OLUR

TUROB Başkan Yardımcısı Osman Öztürk, “Geçmiş yıllara göre ilgi düşüktü. 2009 yılının zor olacağını görüyoruz. 2008 seviyelerini yakalayabilirsek hepimiz için iyi olur. 2009 yılının başarılı geçmesi için fuarda tüm oteller ve acenteler büyük çalışma yaptı. Türkiye'nin bu şartlarda şansı daha fazla görülüyor.” dedi.

TÜRSAB BAŞKAN YARDIMCISI GÖRGÜLÜ: İYİ BİR FUAR OLDU

TÜRSAB Başkan yardımcısı, Kayı TUr ve GTI Travel Başkanı Talha Görgülü, fuarın kendileri için iyi olduğunu belirterek "Almanya'da kurulu bir düzenimiz var. Onu sürdürüyoruz. Ayrıca Antalya bölgesinde işlettiğimiz oteller dünyanın sayılı otelleri arasında yer alıyor. Adam&Eve Oteli her yıl ilk 10 içie girdiği için cazibesini yitirmiyor. Fuar bizim için faydalı oldu. Ama yine de kriz hissediliyor

ÖZBİ BAŞKANI GÜLKAYNAK: KÜLTÜR TURİZMİNE YÖNELMELİYİZ

ÖZBİ Başkanı ve Best Western Premier Regency Suites ve Best Western Acropol Hotel Yönetimi kurulu Başkanı Hasan Gülkaynak “ITB fuarında kültür turizmine yönelmek gerektiğini ve yeni marka destinasyonlar yaratmamız gerektiğini gördük” dedi.

Hasan Gülkaynak fuarla ilgili gözlemlerini şöyle sıraladı:
“Fuardaki ziyaretlerimizde bütün dünyada beklentilerin krizden etkilendiğini gördük. Özellikle Avrupa ülkelerinin Türkiye'ye karşı ilgisinin devamk ettiğini tespit ettik. Dünyada butik otelciliğe karşı yükselen trendin Berlin Fuarı'nda da devam ettiği ve dağıttığımız Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden 90 üyemizi içeren kataloğumuzda yer alan otellerin beğenildiğini görmek bizleri memnun etti. Ayrıca butik otellerimize ait dağıttığımız tanıtım kitlerimizde büyük ilgi gördü. Fuarda yaptığımız görüşmelerde Türkiye turizmi için kültür turizmi başta olmak üzere turizm çeşitliliğe yönelmemiz gerektiğini bir kez daha gördük. Türkiye standında bazı kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenlenerek önceden duyurulmasıyla daha fazla ziyaretçi çekilebilirdi. İstanbul 2010 Kültür başkenti tanıtımının daha etkin yapılmasını arzu ederdik.”

turkiyeturizm.com sahibi Özkan Altıntaş ve Onur Air Genel Müdürü Şehabettin Bolukçu

ONUR AİR GENEL MÜDÜRÜ BOLUKÇU: TAŞIMACILIKTA SIKINTI VAR
Onur Air Genel Müdürü Şehabettin Bolukçu, havayolu taşımacalığında sıkıntılı gönler yaşandığını belirterek, petroldeki düşüşün biraz önlerini açtığını belirterek "Havayollarının bir çoğu kapanıyor. Bizde minimum şartlarda çalışarak kriz dönemini atlatmaya çalışıyoruz. yılın ikinci yarısından itibaren durumun düzeleceğine inanıyoruz" dedi.

ADNAN MORDENİZ: BUTİK OTELLERE İLGİ VARDI

Özbi Genel Sekreteri ve Poem Oteli Genel Müdürü Adnan mordeniz butik oteller olarak başırılı bir fuar yaşadıklarını belirterek “Dünyada butik otellere yönelik gelişme nedeniyle ilgi gördük. Fuar sayesinde iç ve dış pazara tarıtım yapma imkanı bulduk.”

turkiyeturizm.cok sahibi Özkan Altıntaş ve Öger Tur Başkanı Vural Öger

VURAL ÖGER: KÖTÜNÜN EN İYİSİ TÜRKİYE
Öger Tur Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger, fuara katılımın tahmin edilenden yüksek olduğunu belirterek “Fuardaki izlenimlerimiz 2009 yılının kötü geçeceğini gösteriyonr. Ancak bütün bu kötülükler içinde en iyisinin Türkiye olduğu açıkça anlaşılıyor. Türkiye kötünün en iyisi olarak görülüyor.”dedi.

KADİR UĞUR: BAKANIN GELMEYİŞİ İYİ OLMADI

İsviçre Bentur'un başkanı Kadir Uğur fuara Kültür ve Turizm bakanı Ertuğrul Günay'ın katılmayışını eleştirirek “Kriz yılında bakanın fuara gelmeyişi iyi olmadı. Doktor hastanın yanında olmalıydı” dedi.

Dedeman Hotels&Resorts International Satış ve Pazarlama Direktörü Bülent Kayapehlivan, Satış Sorumlusu Tamara Tarhan ve Turizm Yatırımları Genel Müdürü Tamer Yürükoğlu

DEDEMAN: TÜRKİYE TURİZMDE EN ŞANSLI ÜLKE
Dedeman Hotels&Resorts International Satış ve Pazarlama Direktörü Bülent Kayapehlivan Dedeman Grubu olarak yer aldıkları fuarda yurtdışı yatırım yaptıkları ülke yöneticileriyle tekrar buluşma imkanı bulduklarını söyledi. Fuarın Türkiye turizmi için önemli olduğunu belirten Kayapehlivan “2009 yılında en şansı ülke olarak Türkiye görülüyor. Fuarda yaptığımız görüşmelerde herkesin görüşü aynı oldu” dedi.

ALİ İMDAT UÇAR: EKSİ YÜZDE 15 EN KÖTÜSÜ OLUR

İstanbul The Madison Hotel Genel Müdürü Ali İmdat Uçar, fuardaki görüşmelerden Türkiye'nin zor bir 2009 yılı geçireceğini anladıklarını söyledi. Uçar, “yılın ilk üç ayı kayıp olarak gerçekleşti. 2008 oranlarını yakalarsak başarılı olduk sayabiliriz. Yüzde 5-7 oranında düşüşturizmi fazla etkilemez. Ancak yüzde 15 oranında meydana gelecek düşüş en kötü sonuç olarak gerçekleşir.

İPEK PALAS:TV DİZİLERİNİN ETKİSİNİ GÖRDÜK

Özelilkle Körfez ülkelerinden talep var. dizilerden kaynaklanan. Kıvanç Tatlıtuğ ve Gümüş dizisinden kaynaklan ilgi var. Fuarın iki yıldızı Türkiye ve Mısır olarak gördüm. Görüşmelerimde herkesin Türkiye'ye ve özellikle İstanbul'a olan ilgisi beni memnun etti.”

EMPIRE PALACE: TÜRKİYE'YE İLGİ VARDI

Western Empire Palace Hotel Genel Müdürü Alihan Akkoç 20 yıldanberi katıldığı ITB berlin fuarı'nın bu yıl krize rağmen katılımn yüksek oranda olmasının sevindirici olduğunu belirterek, “Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Türkiye standını daha profesyonelce hazırladığını gördük. İstanbul'un valilik düzeyinde temsil edilmeside ayrıca bize güç kattı. Fuar 2009 yılı için Türk turizmine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Yaptığımız görüşmelerde Türkiye'ye karşı ilginin arttığını memnuniyetle tespit ettik”

CEMAL DALKIRAN: BU KADAR FAKİR FUAR GÖRMEDİM

Eser Oteli Genel Müdürü Cemal Dalkıran, 13 yıldır katıldığı fuarınr en kötüsünü yaşadığını belirterek “Bu kadar fakir bir fuar görmedim. Seyahat acenteleri umutlarını yitirmişler. Antalya bölgesinden otel katılımı zayıf. İstanbul'un 5 yıldızlı otellerinden ise katılım yok. Katılsalar fayda getirirdi. 2009 yılı için iyi sinyaller gelmiyor.Fuarda en çok Yunanistan ve İtalya'yı stand tasırımı olarak beğendim. Türk btandına gelirsek Türk bayrağı bile yoktu. Bir köşede küçücük bir Türk bayrağı vardı ve duvarlar bomboştu. Bakanlığın yeterli ilgi göstermediğini gördük.”

ALİ KAYA:FİYATLAR BÜYÜK ACENTELERİN İSTEĞİNE GÖRE ÇEKİLDİ

Antalya'da faaliyette bulunan Agne Tur Başkanı Ali Kaya Türkiye'yi yurtdışında desteklemek için gelen herkese teşekkür ettiğini belirterik şunları söyledi:
"Türkiye standı düzgündü ve herkese eşit davranılmış. Ekonomik kriz nedeniyle biraz ucuz yapılmış. Maalesef standın arkalarında çoğu iade edilmiş ve yerleri boş. İş durumuna gelince otelciler yine panikte. Fiyatları büyük acentelerin istediği doğrultusunda yine çektiler. Erken rezervasyonları uzattılar. Küçük acenteler yine eskiden olduğu gibi havalarını aldılar. Turizmin lokomotifi Türkiye'nin orta ölçekli acenteleri olduğu halde yine gözardı edildiklerinin farkında değiller. Biz Agne tur olarak ailece işin içindeyize Her bölgeye ayrı katalog hazırladık ve bölgesel tanıtım yaptık. Şu anda kendimizin hazırladığı online sistemini bizi sevip gelen ecentelere tanıtarak çalıştık. Bizim için her zaman olduğu gibi fuar yararlı oldu. İnşallah Türkiye için hayırlısı oldu."